منع تردد شبانه در همه شهرهای خراسان جنوبی اعمال می‌شود


منع تردد شبانه در همه شهرهای خراسان جنوبی اعمال می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: از شنبه هفته آینده منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 صبح در همه شهرهای استان اعمال می‌شود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، از تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور درخصوص مدیریت این بیماری تقدیر کرد و افزود: امروز با این تلاش‌ها، ایران اسلامی از وضعیت ممتازی در زمینه مدیریت کرونا در جهان برخوردار است.

وی اظهار داشت: آمار و ارقام نشان دهنده آن است که کشورمان توانسته در کنترل، مداوا و ساخت واکسن قدم‌های بلندی بردارد و شروع طرح واکسیناسیون نویدبخش آن است که با واکسن‌های وارداتی و تولید داخلی مردم واکسینه خواهند شد و این بیماری از سطح کشور جمع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به هم‌افزایی مثبت موجود بین مردم و دستگاه‌های اجرایی در دوران مدیریت بیماری کووید ۱۹ در کشور اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی مردم و دستگاه‌های اجرایی این تهدید و بحران در کشور به فرصتی بزرگ برای رقم زدن افتخاراتی ماندگار در تاریخ کشور مبدل شده است.

وی با اشاره به ابتلای تعدادی از هموطنان به ویروس جهش یافته انگلیسی افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که اگر در مدیریت کرونا غفلت و عادی‌انگاری و سهل‌انگاری صورت گیرد، این ویروس در کشور جای پای خود را باز کرده و دوباره میزان آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میرها افزایش خواهد یافت که هزینه‌های سنگینی را به فضاهای عمومی، مردمی و به ویژه فضای کسب و کار وارد خواهد کرد.

ملانوری با تقدیر از زحمات دستگاه‌های عضو ستاد و فرمانداران سراسر استان که به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه شرکت کرده بودند، گفت: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته روز به روز شاهد بهبود وضعیت شهرستان‌های استان باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از تغییر رنگ‌ها، نشان دهنده به صدا درآمدن زنگ خطر در آمار مبتلایان است و ریشه آن عادی‌انگاری و سهل‌انگاری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تصمیمات امروز ما تاثیرات خود را در آینده نزیک می‌گذارد و اگر مایل نیستیم دوباره محدودیت‌های سنگین برگردند، باید تصمیماتی قاطع در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: مرجع تصمیم‌گیری درخصوص برگزاری مجامع عمومی و همایش‌ها ستاد کروناست و براساس پروتکل‌ها و طبق شرایط موجود تعیین تکلیف می‌شود.

ملانوری گفت: در شهرهای آبی صد درصد و در شهرهای زرد و نارنجی، یک سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید در محل کار حاضر شوند.

وی اظهار داشت: مدارس در مناطقی که از پوشش تلویزیونی و اینترنت مناسبی برخوردار نیستند با حضور معلمان و در بقیه جاها براساس دستورالعمل‌ها فعالیت کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کالاهای اساسی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، با رعایت کامل پروتکل‌ها و دقت در جلوگیری از ازدحام جمعیت توزیع شود.

وی سلامتی مردم را خط قرمز ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت کرونا دانست و گفت: هدف تصمیمات ستاد ملی و استانی، حفظ سلامت مردم است و همه باید تلاش کنیم در قالب اقدام همگانی، سلامت مردم تضمین شود.

ملانوری از صدا و سیما و رسانه‌ها نیز خواست اعمال محدودیت‌های جدید که قرار است از شنبه در استان اعمال شود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۵ بهمن، یک شهرستان این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و ۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

شهرستان قاینات در وضعیت نارنجی است، شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، فردوس و نهبندان در وضعیت زرد و شهرستان‌های سربیشه، درمیان، خوسف، سرایان، بشرویه و طبس، آبی رنگ هستند.

پس از چند هفته که اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی آبی رنگ بودند، تعداد مناطق زرد استان بیشتر و شهرستان قاینات نارنجی رنگ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس