عالم اهل سنت عراق: قیام مردم بحرین در جهان منحصر به فرد است


رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق در سخنانی به مناسبت گرامیداشت دهمین سال قیام مردم بحرین علیه رژیم استبدادی آل خلیفه گفت که قیام مردم بحرین در جهان منحصر به فرد است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«شیخ خالد الملا» امروز سه شنبه در سخنان خود در مراسمی که به مناسبت دهمین سالگرد قیام مردم بحرین با حضور تعدادی از شخصیت های بحرینی و عراقی در شهر بغداد برگزار شد، افزود که قیام مردم بحرین دارای ویژگی هایی است که در قیام های دیگر وجود ندارد و همین امر، این قیام را در جهان منحصر به فرد کرده است.

وی ادامه داد که یکی از بزرگترین ویژگی های قیام مردم بحرین این است که این قیام به خاطر مسائل اقتصادی صورت نگرفته بلکه یک قیام و جنبش ایمانی و صرفا اصلاحی است.

شیخ خالد الملا خاطر نشان ساخت که قیام ها به صورت افقی شروع و سپس عمودی می شوند اما قیام بحرین از همان آغاز به صورت عمودی آغاز شد و خواهان تغییر شکل نظام استبدادی و روند انتقال قدرت در کشور شد.

وی سومین ویژگی مهم انقلاب بحرین را شفافیت و انعطاف پذیری آن عنوان کرد و گفت: تظاهرکنندگان در بحرین هرگز متوسل به خشونت نشدند بلکه این حاکمیت بود که با اقدامات ظالمانه و زندانی های طولانی مدت مخالفان سیاسی، گرفتن تابعیت و اخراج شهروندان خود از کشور، به خشونت متوسل شد.

رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق رویکرد خود را دفاع از اعتراضات مسالمت آمیز مردمی خواند و گفت: اعتراضات مردمی عراق (اکتبر ۲۰۱۹) تا وقتی مسالمت آمیز بود، با آن بودیم اما وقتی به خشونت و تخریب اموال عمومی روی آورد، از آن روی گردان شدیم.

شیخ خالد الملا از دولت بحرین خواست که اگر در شنیدن صدای معترضان صادق است حداقل رسانه دولتی را برای چند ساعت در روز در اختیار مخالفان قرار دهد تا صدای خود را به گوش حاکمیت برسانند.

رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که از جنبه و منتظر دینی واجب است که در کنار ملت بحرین بایستیم.

جنبش و انقلاب مردمی بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی برای مطالبه دموکراسی، آزادی، کسب حقوق مشروع، رفع تبعیض و بی عدالتی آغاز شد و با وجود سرکوبگری شدید رژیم بحرین با همدستی برخی قدرت های منطقه ای و اعمال بدترین شکنجه ها علیه فعالان و رهبران مخالف، زندانی کردن طولانی مدت، تبعید و سلب تابعیت آنها همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !