قطعه 2 و 3 آزاد راه هشترود - مراغه بهار سال آینده بهره برداری می‌شود


قطعه 2 و 3 آزاد راه هشترود - مراغه بهار سال آینده بهره برداری می‌شود

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود از تصویب 200 میلیارد تومان برای آزاد راه هشترود - مراغه خبرداد و گفت: با تزریق این اعتبار 41 کیلومتر قطعه 2 و 3 آزاد راه در بهار سال آینده بهره برداری می‌شود.

امین امینیان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه مهمترین و حیاتی ترین قطعه این آزاد راه برای شهر هشترود قطعه پنج است، گفت: این قطعه با ۶.۵ کیلومتر به عنوان وصل کننده شهر هشترود به آزاد راه پیامبر اعظم(ص) و آزاد راه هشترود - مراغه خواهد بود و شهر هشترود را از بن بست خارج خواهد کرد.

فرماندار هشترود افزود: برای اجرای طرح ۱۱۰ کیلومتری آزاد راه هشترود مراغه تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تکمیل آن تا دو سال آینده نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

امینیان با اشاره به اینکه سال گذشته در مسیر جاده هشترود - مراغه ۲۱ نفر فوت شدند، افزود: در سال ۹۷ هم ، متاسفانه ۱۵ نفراز هموطنان در این محور فوت کردند.

آزاد راه هشترود - مراغه با ۹۲ کیلومتر طول، ۳۲ دهنه پل بزرگتر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸.۶ متر، سرعت رفت و آمد متوسط ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در دست ساخت است.
عملیات این طرح شامل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۷۵۰ متر مکعب زیرساخت و ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، مسافت ۱۰۱ کیلومتری بین دو شهر ۹ کیلومتر کوتاه تر می شود و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی این شهرستان به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی