با وجود تحریم اقدام های خوبی برای نجات تالاب های ایران انجام شده است


با وجود تحریم اقدام های خوبی برای نجات تالاب های ایران انجام شده است

تهران- ایرنا- نماینده مقیم دفتر برنامه توسعه ملل متحد در ایران گفت: با وجود تحریم ها انجام دادن کارها در ایران ساده نیست، اما با این وجود، نتایج خوبی در حفاظت از تالاب های ایران به دست آمده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کلودیو پروویداس در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: مطالب خیلی مهمی درباره تالاب‌ها در این نشست بیان شد و من به رییس و معاونان سازمان حفاظت محیط‌زیست بابت تلاش های شان تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰ که به دلیل ویروس کووید۱۹ سال خیلی خاصی برای همه ما بود، زندگی های بسیاری از دست رفت و بسیاری از عزیزان را از دست دادیم ، دو چیز را درباره کرونا باید به یاد داشته باشیم که به دنیا نشان داد بر هم خوردن تعادل، اجتماع و طبیعت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پروویداس به اهمیت نقش تالاب ها و لزوم حفظ منابع آب اشاره کرد و ادامه داد که ایران اقدام های خوبی را برای دریاچه ارومیه و برنامه مدیریت تالاب های کشور انجام داده است.

وی همچنین تاکید کرد که امروزه به راه حل های دوستدار طبیعت در اقتصاد، توجه می شود و دنیا درحال تغییر رفتار برای جلوگیری و مدیریت اسراف و مصرف پلاستیک است.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سازمان حفاظت محیط‌ زیست برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!