نیکو روزبرگ؛ از تجربه شکست دادن همیلتون تا شانس موفقیت فتل


فرمول یک ایران – نیکو روزبرگ در آخرین مصاحبه خود از تجربه شکست دادن سر لوئیس همیلتون در فصل 2016 تا مسیر سخت ورشتپن، پرز و بوتاس در به چالش کشیدن راننده بریتانیایی در فصل پیش رو و همچنین امکان بازگشت به روز های اوج راننده هم میهنش، یعنی سباستین فتل می گوید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. نیکو روزبرگ با قهرمانی خود در سال 2016، تبدیل به...

فرمول یک ایراننیکو روزبرگ در آخرین مصاحبه خود از تجربه شکست دادن سر لوئیس همیلتون در فصل 2016 تا مسیر سخت ورشتپن، پرز و بوتاس در به چالش کشیدن راننده بریتانیایی در فصل پیش رو و همچنین امکان بازگشت به روز های اوج راننده هم میهنش، یعنی سباستین فتل می گوید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نیکو روزبرگ با قهرمانی خود در سال 2016، تبدیل به دومین هم تیمی لوئیس همیلتون شد که توانست با کسب امتیازات بهتر در طول فصل، راننده انگلیسی را شکست دهد و نام خود را در کتاب تاریخ فرمول یک ثبت کند. این یک موقعیت بزرگ برای روزبرگ و در عین حال نشانه پایان کار وی در فرمول یک بود؛ به همین دلیل راننده آلمانی چند روز پس از قهرمانی اعلام کرد که کارش در فرمول یک تمام شده است.

از آن زمان همیلتون بر این ورزش سلطه داشته و چهار عنوان متوالی قهرمانی جهان را به کارنامه خود اضافه کرد تا در مجموع، به رکورد 7 قهرمانی جهان برسد. این هفت قهرمانی به این معناست که در حال حاضر، لوئیس همیلتون در کنار مایکل شوماخر رکورددار بیشترین عناوین قهرمانی در فرمول یک هستند.

اما چندی پیش نیکو روزبرگ در مصاحبه ای توضیح داد:

من می دانستم که (لوئیس) چقدر خوب است. برای دنیای خارج (از فرمول یک) این تثبیت شده که او بهترین راننده تاریخ است، حتی با عناوین.

اینکه او را در همان اتومبیل شکست داده ام، به من اعتبار بیشتری می بخشد.

نیکو روزبرگ؛ از تجربه شکست دادن همیلتون تا شانس موفقیت فتلنیکو روزبرگ؛ از تجربه شکست دادن همیلتون تا شانس موفقیت فتل

نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون – گرندپری ابوظبی ۲۰۱۶

تنها گزینه های به چالش کشیدن همیلتون از دید نیکو روزبرگ

خروج روزبرگ از مرسدس و فرمول یک باعث شد تا والتری بوتاس به عنوان جانشین وی انتخاب شود. راننده فنلاندی تاکنون در شکست دادن هم تیمی خود ناکام بوده و دقیقا به همین علت، روزبرگ در توانایی راننده 31 ساله برای شکست دادن لوئیس همیلتون و رسیدن به قهرمانی تردید دارد.

از دید روزبرگ، این امر اکنون بر عهده مکس ورشتپن و هم تیمی جدیدش، سرجیو پرز خواهد بود تا در روز مسابقه خود را به همیلتون نزدیک کرده و وی را به چاش بکشند. راننده ی آلمانی در این خصوص گفت:

همیلتون استعداد خارق العاده و بهترین اتومبیل را دارد.

مکس ورشتپن تنها کسی است که می تواند کمی به او نزدیک شود. شاید هم تیمی جدیدش سرجیو پرز هم در این امر موفق عمل کند؛ البته اگر ماشین ردبول عملکرد مناسبی داشته باشد.

در غیر این صورت (تنها کسی که می ماند) راننده دوم مرسدس، والتری بوتاس است. اما هر سالی که موفق به انجام این کار نمی شود، شانس او کاهش می یابد.

نیکو روزبرگ؛ از تجربه شکست دادن همیلتون تا شانس موفقیت فتلنیکو روزبرگ؛ از تجربه شکست دادن همیلتون تا شانس موفقیت فتل

مکس ورشتپن ، لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ

نیکو روزبرگ از شانس قهرمانی فتل و استون مارتین می گوید

همچنین رقیب سابق همیلتون یعنی سباستین فتل نیز امسال برای استون مارتین مسابقه می دهد و روزبرگ پیش بینی می کند که فتل می تواند در تیم جدید، فرم از دست رفته خود را مجددا پیدا کند. وی در این خصوص توضیح داد:

سباستین به تغییر نیاز داشت. او در فراری یک سیر نزولی داشت، که در نهایت تجربه خوبی نبود.

خوشحالم که سباستین اکنون فرصت جدیدی پیدا کرده است. در استون مارتین دوباره قهرمان خواهد شد و از او تجلیل می شود.

با یک پیروزی او می تواند دوباره (سباستین) همیشگی باشد. او هنوز هم یکی از بهترین های تمام دوران است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان