پنج پروژه بازافرینی شهری در گیلان مصوب شد


پنج پروژه بازافرینی شهری در گیلان مصوب شد

رشت- ایرنا-معاون مسکن و بازآافرینی  اداره کل راه و شهرسازی گیلان از تصویب پنج پروژه در محدوده های بازآفرینی شهری و سکونت گاههای غیر رسمی در استان خبر داد.

حسین کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقدمات کار برای اجرای چندین پروژه بازآفرینی در استان فراهم شده که بلافاصله با ابلاغ اعتبار به صورت کتبی فرایند برگزاری مناقصه و کار توسط پیمانکار شروع می شود.

وی این پروژه ها را شامل طرح و ساماندهی تالاب عینک در بافت سکونتگاههای غیر رسمی در رشت، توسعه حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت، بافت فرسوده و تاریخی خیابان اقتصاد رشت به منظور بازگشایی و سبک تر شدن بار ترافیکی و پروژه ساماندهی بنای میرزا خلیل رفیع جزو بافت فرسوده به عنوان پروژه تاریخی رشت ذکر کرد.

وی اظهار داشت: همچنین جمع آوری فاضلاب دو محله سحر خیز و سلیمانداراب رشت که در محدوده سکونتگاههای غیر رسمی و بافت فرسوده رشت قرار دارند از دیگر پروژه های هدفگذاری شده در بازآفرینی در شهر رشت است.
از ۵۲ شهر استان ۳۰ شهر دارای مصوبه بافت فرسوده با مساحت حدود ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار است.

از ۵۲ شهر استان ۶ شهر رشت، بندر انزلی، لنگرود، املش، رودسر و لاهیجان با مساحت یک هزار و ۱۳۶ هکتار دارای بافت تاریخی است که در این میان بافت تاریخی شهر رشت حدود ۵۲۵ هکتار می باشد.

همچنین سکونتگاه های غیر رسمی فقط در ۲ شهر رشت و لنگرود به مساحت یک هزار و ۳۵۳ هکتار مصوبه استانی دارمد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!