تمرین محدود طرح اضطراری در فرودگاه زاهدان برگزار شد


تمرین محدود طرح اضطراری در فرودگاه زاهدان برگزار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: تمرین محدود طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقا سطح آمادگی مواقع بحران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان برگزار شد.

علی جزینی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هدف از برگزاری تمرین طرح اضطراری ارزیابی توانایی و مرور وظایف تمامی ارگان‌های ذیربط در مواقع بحران، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در شرایط مختلف، فراهم کردن تجهیزات در شرایط اضطراری، رفع نواقص احتمالی و افزایش توانایی عملیاتی است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا تمرین کامل طرح اضطراری به‌صورت محدود در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان برگزار و در فرودگاه‌های تابع سیستان و بلوچستان نیز این تمرین‌ها در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه‌های استان خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی و آموزش کارکنان عملیاتی، اداری، فرودگاهی، پلیس، حفاظت هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی فعال در این صنعت، ضدعفونی و میکروب‌زدایی سطوح ترمینال‌ها قبل و بعد از هر پرواز و توامان بار همراه و غیرهمراه مسافر، غربالگری و تب سنجی مسافران با نصب ۲ دوربین اسکنر حرارتی در سالن‌های ورودی و خروجی، ایجاد نشانگرهای فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل ترمینال‌ها، اطراف تسمه نقاله، کانترهای پرواز و گیت‌های بازرسی فرودگاه‌های این استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارکنان گفت: وسایل حفاظت شخصی به صورت روزانه در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد و ورود افراد بدون ماسک به داخل ترمینال‌ها ممنوع و همچنین تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازطریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اطلاع‌رسانی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس