طارمی رو در روی رونالدو


طارمی رو در روی رونالدو

مهدی طارمی امشب با پورتو یکی از حساس‌ترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد.

حسین خلیلی:وقتی بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تمام شد و همه منتظر قرعه‌کشی اولین مرحله حذفی بودند، خیلی از فوتبال دوستان ایرانی علاوه بر دنبال کردن تیم‌های مورد علاقه خود، دوست داشتند ببینند تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در نوک حمله‌اش دارد با چه تیمی رو به رو می‌شود. با انجام مرحله قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی، مشخص شد که شاگردان کنسیسائو باید مقابل یوونتوسی قرار بگیرند که همه نگاه‌ها ر این تیم به کریس رونالدو ختم می‌شود. از همان زمان خیلی‌ها برای بازی امشب پورتو و یوونتوس لحظه شماری می‌کردند. البته طی این چند شرایط طارمی در پورتو به کلی تغییر کرده است.

در زمان قرعه‌کشی که حدود 3 ماه پیش بود، طارمی در مجموع شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فقط 23 دقیقه بازی کرده بود و در لیگ برتر هم به قول معروف چندان در تیم جدیدش جا نیافتاده بود. اما حالا ورق کاملا برگشته و طارمی به کلیدی‌ترین بازیکن پورتو تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که نتیجه بازی امشب در ورزشگاه دراگو به حرکات و بازی رونالدو و طارمی بستگی دارد. به همین بهانه به عملکرد این دو بازیکن در فصل جاری نگاهی آماری انداخته‌ایم:

طارمی رو در روی رونالدو

مهدی طارمی:

دقایق حضور در زمین: 1597 دقیقه

تعداد بازی: 27 بازی

تعداد گل : 14 گل

پاس گل: 6 پاس گل

به طور میانگن مشارکت در 35 درصدهای از گل‌های این فصل پورتو

طارمی رو در روی رونالدو

کریس رونالدو:

دقایق حضور در زمین: 2191 دقیقه

تعداد بازی: 26 بازی

تعداد گل: 23 گل

پاس گل: 3 پاس گل

به طور میانگن مشارکت در 45 درصدهای از گل‌های این فصل یووه

منتظر لغزش مدافعان

یکی از شاخصه‌های اصلی طارمی که حتی رسانه‌ها ورزشی پرتغالی هم زیاد در مورد آن حرف می‌زنند، توانایی این بازیکن در گرفتن پنالتی مقابل مدافعان حریف است. ملی پوش ایرانی طی دو فصلی که در لیگ پرتغال می‌گذارند، 13 بار برای تیم‌های خود ( ریو آوه و پورتو ) پنالتی گرفته و همین مساله باعث تمایز او با دیگر مهاجمان در این کشور شده است.

با توجه به همین توانایی، خیلی از طرفداران پورتو امیدوارند او امشب هم بتوانند مدافعان یوونتوس را مجبور به اشتباه کند که البته این انتظار آنها هم چندان بی مورد نیست. ماتیاس دلیخت هلندی طی دو فصلی که در یووه بازی کرده هنوز نتوانسته دوران اوج خود در آژاکس را تکرار کند و بارها با اشتباهاتش پایه‌گذار گل‌های حریفان بوده است. با توجه به نوع بازی طارمی، دلیخت می‌تواند هدف مهمی برای رسیدن به گل پورتو باشد.

251 251

کد خبر 1487125

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی