بررسی تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی به استان مرکزی


بررسی تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی به استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: تمهیدات و تصمیمات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی از استان‌های همجوار به استان مرکزی در حال بررسی است.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود و شیوع کرونای انگلیسی در استان مرکزی اظهار کرد: در جلسه روز شنبه دوم اسفندماه ستاد استانی مبارزه با کرونا، تمامی جوانب و زوایای شرایط کرونایی استان و نیز موضوع شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار بررسی و تمهیدات و تصمیمات لازم برای روزهای آینده و البته تا پایان سال اتخاذ خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بررسی دقیق و جمع بندی وضعیت شیوع کرونای انگلیسی در سراسر کشور و استان‌های همجوار در ستاد مبارزه با کرونای استان در دستور کار قرار دارد و هرگونه محدودیت احتمالی یا سازوکاری که برای پیشگیری از ورود این ویروس جهش یافته لازم باشد پس از بررسی تمامی جوانب اعلام خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از آلودگی به ویروس کرونای انگلیسی در این استان مشاهده نشده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه موارد مثبتی از آلودگی به ویروس کرونای انگلیسی در همسایگی استان مرکزی و در استان‌های قزوین، البرز و کاشان مشاهده شده است، مشاهده این ویروس در استان مرکزی دور از انتظار نیست، بر این اساس از مردم درخواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از انتقال زنجیره سرایت این ویروس شوند.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت استان در شرایط کرونایی گفت: متاسفانه در طول یک هفته گذشته آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته است و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس بطور متوسط به ۱.۵ الی دو فوتی در روز رسیده است که آمار بالایی بوده و نسبت به گذشته رشد داشته است.

وی در خصوص میزان آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان نیز گفت: تجهیز بیمارستان‌های استان مرکزی به زیرساخت‌های مورد نیاز در دستور کار قرار دارد و آمادگی لازم برای مدیریت پیک احتمالی چهارم همانند پیک‌های اول، دوم و سوم وجود دارد.

آقازاده در خصوص شرایط استان و برنامه ریزی لازم برای افزایش تست‌های سریع کرونایی در صورت وقوع پیک چهارم شیوع بیماری کووید ۱۹ و ویروس جهش یافته کرونا نیز گفت: از حدود یک ماه پیش تست سریع کرونا در استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است و در کمتر از دو ساعت پاسخ تست های کرونایی اعلام می‌شود و از این نظر آمادگی لازم وجود دارد.

وی همچنین بر لزوم تشدید مراقبت‌های لازم به منظور مقابله و پیشگیری از سرایت این ویروس جهش یافته در استان مرکزی با استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها تاکید کرد و خواستار تداوم رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!