تصفیه انواع پساب‌ها با استفاده از فناوری نانو توسط همدانی‌ها


تصفیه انواع پساب‌ها با استفاده از فناوری نانو توسط همدانی‌ها

شرکت آروِن یکی از گروه‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا است که در مرحله پیش‌رشد قرار دارد. فعالیت این گروه فناور، در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی و حذف آلاینده های باارزش از این پساب‌ها است.

دکتر حمید اصفهانی، مدیرعامل آروِن، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصول تولیدی شرکت ما در بازیافت و به چرخه برگرداندن مواد باارزشی که همراه با پساب‌های مختلف نیروگاهی، آلاینده‌های شهری، بیمارستانی و کشاورزی هستند، کارآیی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال پروپوزال نوشتیم و به مراکز مختلفی مانند ادارات آب و فاضلاب استان‌ها و کارخانه‌های متعدد ارسال کردیم تا بتوانیم در این زمینه با آنها فعالیت داشته باشیم، ادامه داد: از بسته ما در نیروگاه شهید مفتح همدان استفاده شده است که به حذف آلاینده‌های فلزات این نیروگاه از پساب آن کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت آروِن با بیان اینکه نمونه‌های خارجی و داخلی مشابه محصول ما وجود ندارد، توضیح داد: این محصولات در یک گرید مشخص برای تصفیه آب‌های خانگی تا واحدهای صنعتی نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما از آنجایی که ما در اسکیل نیمه صنعتی کار می‌کنیم، یک گروه بی‌رقیب هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تیم مهندسی که ما در اختیار داریم، تمام مراحل طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از محصول را خودمان انجام می‌دهیم، افزود: محصول ما از فناوری نانو استفاده می کند که مهمترین مزیت آن محسوب می‌شود و همین مسئله راندمان کار را به صورت قابل توجهی نسبت به محصولات رایج و مشابه صنعتی خارجی و داخلی افزایش داده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد: از آنجایی که ما بازوی دانشگاه را در اختیار داریم، می‌توانیم در بحث آموزش با مراکز مختلف همکاری داشته باشیم و در حوزه پژوهش نیز تحقیقاتی در مقیاس آزمایشگاهی انجام دهیم و دانش فنی به دست آمده را به عنوان محصول بفروشیم و یا حتی در تمام این زمینه‌ها به دیگران مشاوره دهیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از گروه‌های فناور، توضیح داد: در توسعه فعالیت‌های نوپا، گروه‌های فناور، هسته ها و به صورت کلی ارگان‌های کوچکی مثل گروه ما که براساس ایده محور بودن شکل گرفتند و فعالیت دانشجویی نقش پررنگی در آنها دارد، حمایت مسئله مهمی است و اگر نباشد، کار سخت می‌شود.

اصفهانی ادامه داد: این حمایت‌ها می‌تواند از طریق شتاب دهنده‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری، شتاب دهنده‌هایی که به صورت خصوصی کار می‌کنند و یا صندوق‌های حمایتی صورت بگیرد اما متأسفانه در برخی مواقع به قدری سازوکارهای این مراکز نامشخص و کُند است که ما تصمیم می‌گیریم با سرمایه گذاری خصوصی و یا با حداقل فعالیت‌هایمان این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آروِن در پایان بیان کرد: شرایط کرونا نیز باعث محدودیت‌هایی برای ما شده است و با حداقل توانمان در حال انجام کار هستیم بنابراین نیازمند حمایت مسئولان در جهت تخصیص پروژه به شرکت هستیم.

تصفیه انواع پساب‌ها با استفاده از فناوری نانو توسط همدانی‌ها

تصفیه انواع پساب‌ها با استفاده از فناوری نانو توسط همدانی‌ها

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در