نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!


نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

نسل جدید نیسان Z که با Z پروتو پیش‌نمایش شد سرانجام جایگزین 370Z قدیمی خواهد شد؛ اما وضعیت GT-R چگونه خواهد بود؟ همانند 370Z، نسل کنونی گودزیلا بیش از 10 سال است که در بازار حضور داشته و قطعاً همه مشتاق معرفی نسل جدید آن هستیم. ژاپنی‌ها تائید کرده‌اند توسعه نسل جدید GT-R در دست … The post نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد! appeared first on...

نسل جدید نیسان Z که با Z پروتو پیش‌نمایش شد سرانجام جایگزین ۳۷۰Z قدیمی خواهد شد؛ اما وضعیت GT-R چگونه خواهد بود؟ همانند ۳۷۰Z، نسل کنونی گودزیلا بیش از ۱۰ سال است که در بازار حضور داشته و قطعاً همه مشتاق معرفی نسل جدید آن هستیم. ژاپنی‌ها تائید کرده‌اند توسعه نسل جدید GT-R در دست اقدام بوده اما جزئیات چندانی از آن در دست نیست.

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

البته خبر جدید یکی از وب‌سایت‌های ژاپنی نشان می‌دهد نسل جدید GT-R در اواخر سال ۲۰۲۲ و با برخی تغییرات قابل‌توجه در زیر کاپوت معرفی خواهد شد. گفته می‌شود استانداردهای مصرف سوخت سخت گیرانه و قوانین مربوط به سر و صدای تولیدی خودروها از سال ۲۰۲۱ عملیاتی شده‌اند و از آنجایی که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نسل کنونی گودزیلا نمی‌تواند این قوانین را پاس کند بنابراین نسل بعدی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

نسل جدید GT-R که با کد R36 شناخته می‌شود ظاهراً پیشرانه درون‌سوز کنونی را با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی ترکیب خواهد کرد و دارای استارتر/ژنراتور یکپارچه، باتری لیتیوم-یونی جمع‌وجور و پیشرانه الکتریکی کوچکی خواهد بود. اضافه شدن سیستم ۴۸ ولتی می‌تواند باعث بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس خودرو شده و صداهای اضافی آن را کاهش دهد.

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

قدرت پیشرانه ۶ سیلندر الکتریکی شده GT-R جدید فعلاً تائید نشده اما اضافه شدن بوست الکتریکی باعث خواهد شد خروجی آن بیشتر از نسل فعلی باشد. GT-R کنونی در مدل پرچم‌دار نیسمو قدرت ۶۰۰ اسبی دارد. ما می‌دانیم که پیشرانه موردبحث توانایی‌های بیشتری دارد چراکه در مدل ایتال دیزاین GT-R50 شاهد تولید قدرت ۷۱۰ اسبی هستیم که ۱۱۰ اسب بخار بیشتر از مدل نیسمو می‌باشد.

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

اگرچه GT-R جدید محصولی نوین خواهد بود اما انتظار می‌رود از همان پلتفرم نسل کنونی استفاده کند. این موضوعی سورپرایز کننده نیست زیرا نسخه تولیدی ۴۰۰Z نیز از همان معماری ۳۷۰Z استفاده خواهد کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد. نیسان تولید خودروهای اسپورت با پلتفرم‌های جدید را منطقی نمی‌داند چراکه این خودروها بازار محدودی دارند.

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

اما چه زمانی GT-R جدید معرفی خواهد شد؟ ژاپنی‌ها مدعی شده‌اند گودزیلای جدید اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی و در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. تا آن زمان GT-R کنونی سن ۱۷ ساله خواهد داشت. ظاهراً در سال ۲۰۲۲ نیسان GT-R کنونی با نسخه فاینال ادیشن از بازار خداحافظی خواهد کرد. انتظار می‌رود این خودرو همان قدرت ۷۱۰ اسبی مدل ایتال دیزاین را داشته و تنها به تعداد ۲۰ دستگاه و با قیمت حدود ۴۰ میلیون ین ژاپن (حدود ۳۸۰ هزار دلار) تولید گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی