پست خراسان جنوبی رتبه نخست عملکردی کشور را کسب کرد


پست خراسان جنوبی رتبه نخست عملکردی کشور را کسب کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: براساس ارزیابی دفتر مدیریت عملکرد شرکت ملی پست ایران در 10 ماه امسال، اداره کل پست استان اولین بار رتبه نخست عملکردی را بین ادارات کل استان‌های کشور و مناطق پستی تهران کسب کرد.

علی الهامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ارزیابی براساس مدل BSC یا کارت امتیازی متوازن انجام شده و شاخص‌هایی از جمله میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسولات، ضریب تعادل درآمد بر هزینه، کیفیت خدمات پستی، فرایندهای داخلی و رضایت مشتریان بررسی و پایش شده است.

وی اظهار داشت: این اداره کل همه اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق کرد و به صورت کامل امتیاز ۱۰۰ را به عنوان تنها استانی که توانسته همه اهداف را محقق کند، کسب کرده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی برنامه‌ریزی صحیح، بررسی نقاط ضعف و قوت، تحلیل بازار خدمات پستی و تولید خدماتی متناسب با نیاز مشتریان و ساماندهی و نظارت کامل بر فرایندها را در کسب این موفقیت، اثرگذار دانست و گفت: نخستین بار است که این اداره کل از ابتدای تاسیس توانسته است به رتبه اول کشوری صعود کند.

وی به شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: برخلاف بسیاری از کسب و کارها که در دوران شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه هستند، ترافیک مرسولات پستی به شکل غافلگیرکننده افزایش داشته و اکثر محتوای آنها خریدهای اینترنتی است که شهروندان با تاکید بر خانه ماندن به صورت غیرحضوری خریداری کرده‌اند.

الهامی گفت: مجموعه شبکه پستی کشور در یک سال گذشته بدون حتی یک روز تعطیلی مشغول خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در شرایط خاص بوده و تعداد بسیاری از همکاران در این مسیر به کرونا مبتلا و تعدادی هم فوت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بعد از مدافعان سلامت، کارکنان پست کشور به عنوان مدافعان خدمت، ایثارگری‌های بی‌شماری انجام داده‌اند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی ادامه داد: مرسولات وارده به استان در ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۳۲ فقره بوده‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مرسولات صادره از خراسان جنوبی نیز در این مدت ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۰۹ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: درآمد حاصل از خدمات پستی استان در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین رشد را با حدود ۱۲۵ درصد در سطح کشور داشته‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس