آمریکا: حق خود برای پاسخ به حادثه اربیل را محفوظ می‌دانیم


آمریکا: حق خود برای پاسخ به حادثه اربیل را محفوظ می‌دانیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در زمان و مکان انتخابی خود به حمله اربیل عراق پاسخ می‌دهد.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در زمان و مکان انتخابی خود به حمله اربیل عراق پاسخ می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن حق خود برای پاسخ به حادثه اربیل را محفوظ می‌داند.

ند پرایس در نشست خبری وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما خواهان اطلاع از آنچه چیزی هستیم که در اربیل رخ داده است و حق پاسخ در زمان و مکانی که خود انتخاب می‌کنیم، را محفوظ می‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت: ما در مرحله تحقیقات اولیه درباره حادثه اربیل هستیم.

پیش از این جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در ارتباط با حمله موشکی به فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان گفت: در حال بررسی حمله به فرودگاه اربیل هستیم؛ دیپلماسی همچنان اولویت ماست.

ساکی با اشاره به اینکه هنوز هویت عاملان این حمله مشخص نشده است افزود: کاخ سفید از این حمله که به دنبال آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند عصبانی است.

بامداد دوشنبه سه فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

پایگاه خبری صابرین‌نیوز اعلام کرد که یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق