کاهش 70 درصدی پرونده‌های معوق دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران


کاهش 70 درصدی پرونده‌های معوق دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از کاهش 70 درصدی پرونده‌های معوق در این دادگاه‌ها خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، یحیی جعفری در نشست شورای معاونین قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب با ارائه گزارشی از عملکرد دادگاه های عمومی و انقلاب تهران افزود: تعداد پرونده های مختومه ٣٠ هزار و ٣٩٧ فقره و حدود چهار درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اکنون موجودی پرونده‌های معوق ۲۷۷۰ فقره و پرونده‌های مانده در سطح محاکم ١٢٢ هزار و ٧٦١ فقره است که به نسبت بازه زمانی مشابه قبلی ١٣ هزار و ٨٦١ فقره کاهش مانده داریم و ١١ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

جعفری اظهارداشت:‌ در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس صرفا با موضوع جزای نقدی ٤١ درصد افزایش و در زمینه میزان رسیدگی و موافقت با آزادی مشروط ٤٥ درصد افزایش داشته‌ایم.

مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه رفع اطاله دادرسی از دغدغه های همیشگی دستگاه قضایی بوده است، افزود: در رفع اطاله دادرسی به ویژه در پرونده های رسوبی و تعیین تکلیف این قبیل پرونده ها اقدام بسیار موثر و خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به سیاست های کلان قوه قضاییه در زمینه کاهش جمعیت کیفری اقدامات بسیاری در این زمینه با وجود محدودیت های کرونایی حدود ۶ هزار نفر با تمسک به دستورالعمل تعیین تکلیف شدند.

ستایشی خاطرنشان کرد: مجتمع دادگاه تجاری تهران راه اندازی شده و مجتمع ویژه زندان را نیز در زندان اوین تشکیل داده ایم و با تامین نیروی انسانی مورد نیاز عملا گردش زندانی در مجتمع های قضایی نخواهیم داشت.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اکنون دادرسی الکترونیک در حال انجام است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

بنا بر این گزارش، نشست شورای معاونین قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، مسعود ستایشی قائم مقام دادگستری استان تهران و یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش