صدمین مجوز مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه صادر شد


صدمین مجوز مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه صادر شد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه از صدور مجوز یکصدمین مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در استان خبر داد.

رمضان روئین‌تن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در دست توسعه بودن مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان، گفت: مجوز صدمین مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی استان کرمانشاه با عنوان داروخانه گیاه‌پزشکی صادر شده است.

وی اضافه کرد: مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی استان تاکنون زمینه اشتغال حداقل 532 نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست را فراهم آورده اند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون در تمام دهستانهای استان کرمانشاه حداقل یک مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد شده، اضافه کرد: استان کرمانشاه توانسته رتبه نخست در تحقق سیاست های سازمان مرکزی از لحاظ پراکندگی دهستانی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را در کشور کسب کند.

وی هدف اصلی سازماندهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کشور را توسعه کشاورزی دانش محور عنوان کرد و افزود: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کانون‌های اصلی ترویج دانش در بخش کشاورزی هستند که امکان خدمات دهی و ارتباط با کشاورزان در کوتاهترین زمان را فراهم آورده اند.

روئین تن با بیان اینکه مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی می‌توانند نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی از طریق نفوذ دانش در بخش کشاورزی داشته باشند، گفت: با توسعه این مراکز در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، می‌توان در افزایش تولید محصولات کشاورزی هم نقش اثرگذاری ایفا کرد.

وی با بیان اینکه در این مراکز خدماتی از قبیل صدور پروانه، خدمات مشاوره ای و فنی، برنامه های آموزشی و ترویجی، بازاریابی و... به کشاورزان ارائه می‌شود، گفت : عرضه دانش و فن‌آوری‌های جدید و ارائه خدمات متنوع مورد نیاز تولیدکنندگان و بهره‌برداران در عرصه‌های تولید در این مراکز انجام می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!