5000 قالی‌باف تحت حمایت کمیته امداد کرمان قرار دارند


5000 قالی‌باف تحت حمایت کمیته امداد کرمان قرار دارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: پنج هزار قالی‌باف کرمانی تحت حمایت این نهاد قرار دارند و سالانه فرش و گلیم‌های دست‌باف زیادی را تولید و روانه بازار فروش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به آمار بالای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در کرمان قرار دارند که به طور مستقیم از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) این است که خانواده‌های تحت پوشش همه مصرف‌کننده نباشند بلکه مولد باشند، افزود: در این زمینه نیز با اجرای طرح‌های اشتغالزا، توفیقات بسیار خوبی حاصل‌ شده و شغل‌هایی که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود شغل‌های پایدار و مولدی است.

صادقی با اشاره به نقش کمیته امداد در اقتصاد استان کرمان اظهار داشت: مددجویان این نهاد نقش بسیار مهمی در تولیدات دامی، کشاورزی، محصولات گلخانه‌ای و لبنیات دارند.

وی ادامه داد: این نهاد همچنین در زمینه مشاغل نو و دانش‌بنیان اقدامات خوبی انجام داده که اجرای ۸۰۰ طرح نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی از جمله این طرح‌هاست که با اجرای این طرح‌ها هر خانوار میانگین ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برق به دولت می‌فروشد.

صادقی در ادامه به کمک‌ها و حمایت‌های خوب خیران از ایتام تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: خیران نیکوکار سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به ایتام تحت حمایت کمیته امداد کمک می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاری شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با این نهاد از مدیرعامل این شرکت خواست به‌منظور تأمین نیروی مورد نیاز خود از فرزندان ایتام این نهاد نیز استفاده کند و در صورت به‌کارگیری فرزندان مددجویان، کمیته امداد حق بیمه سهم کارفرما را به مدت ۲ سال پرداخت خواهد کرد.

صادقی در پایان به اجرای طرح اکرام ایتام توسط کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد است و حمایت از ایتام باعث گره‌گشایی در مشکلات خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت