دانشگاه علوم پزشکی اراک ابتلا به کرونا انگلیسی در آشتیان را تکذیب کرد


دانشگاه علوم پزشکی اراک ابتلا به کرونا انگلیسی در آشتیان را تکذیب کرد

اراک - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچ موردی از ابتلا به کرونا انگلیسی در روستاهای آشتیان شناسایی نشده و انتشار این خبر در فضای مجازی تکذیب می‌شود.

«یاسر قربانی» روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: ۲۰ مورد مشکوک به کووید ۱۹ انگلیسی از استان مرکزی به انستیتو پاستور تهران ارسال شده که نتایج هیچ کدام یک از نمونه‌های ارسالی مثبت به کرونا انگلیسی نبوده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تنها مرجع رسمی اعلام ابتلا افراد به کرونا است که در صورت وجود مواردی از ابتلا به کرونای جهش یافته، بعد از اعلام نتایج از سوی انستیتو پاستور تهران، اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر فردی به کرونا انگلیسی مبتلا شود، تا ۷۲ ساعت می‌تواند میزبان فرد باشد و بعد با آزمایش قابل شناسایی است.

قربانی افزود: شهروندان همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته و با جدیت رعایت کنند زیرا ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی ۳۰ درصد مرگ و میر بیشتر و دامنه ابتلا آن شامل کودکان و نوجوانان هم می‌شود.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۴۸ ساعت گذشته بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

ویروس کرونا در ۴۸ ساعت گذشته جان چهار نفر دیگر را در این استان گرفت و با ثبت این تعداد فوتی در ۲۴ ساعت اخیر، شمار جانباختگان کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع تاکنون به یک‌هزار و ۴۴۸ نفر رسید.
بدین ترتیب تاکنون تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس به ۳۶ هزار و ۴۶۸ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج