رهبر انقلاب: در شرایط کرونایی از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود


رهبر انقلاب: در شرایط کرونایی از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود

تهران-ایرنا-رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: در شرایط کرونایی و تعطیلی اجتماعات از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم گرامی داشت قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم قهرمان تبریز بیان کردند: حلول ماه رجب را به عموم مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.

ایشان تاکید کردند: امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند. خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم.

آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی

رهبر انقلاب تصریح کردند: آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است. یعنی ما با همسایه متعرض و متجاوز، چه روسیه تزاری و چه عثمانی سابق چه شوروی، همواره با حملات مواجه بودیم. اگر چنانچه آذربایجان نبود و تبریز نبود و مقاومتها نبود و ایستادگی‌ها نبود و جان فشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور هم کشیده بشود. آذربایجان سد و دژ مستحکمی بوده است که همواره این حملات را پس زده است و جلوی آنها را گرفته است.

ایشان بیان کردند: منطقه تبریز و آذربایجان دو ویژگی هویتی ثابت و همیشگی داشتند یکی عبارت است از دلبستگی عمیق به اسلام به دیانت اسلامی و دومی غیرت و حمیت شدید نسبت به ایران. این همیشه در دورانهای مختلف در آذربایجان وجود داشته اسلام را و ایران را آنچنان اهمیت دادند و آنچنان درباره‌اش حمیت نشان دادند که واقعا یک برجستگی مهمی است که اینها مکرر در برابر توطئه‌های بیگانگان برای تجزیه ایران، در مقابل این تجزیه‌طلبی‌ها ایستادند و یکپارچگی کشور را حفظ کردند.

مردم تبریز مبتکر چهلم‌گرفتن‌ها در مبارزات انقلاب و باعث جاری شدن خون در رگهای نهضت شدند

ایشان گفتند: مردم تبریز ۱۹ دی قم را دیده بودند. این که رژیم با چه سبعیتی وارد میدان خواهد شد و مردم را کشتار خواهد کرد، این را دیده بودند و رژیم هم خیال می کرد که بعد از حادثه قم برق چشم را از مردم ایران گرفته است و کسی جرأت ندارد وارد میدان بشود.

رهبر انقلاب افزودند: در چنین شرایطی مردم تبریز با حجمی چندبرابر آنچه که در قم اتفاق افتاده بود وارد میدان شدند و ابتکار چهلم گرفتن را ایجاد کردند. اینی که سلسله چهلمها بعد راه افتاد و منتهی شد به آن حرکات عظیم مردمی ابتکارش در تبریز اتفاق افتاد یعنی تبریزیها مبتکر ایجاد چهلم گرفتن بودند.

ایشان تصریح کردند: اگر حرکت حماسی تبریزیها در ۲۹ بهمن نبود ممکن بود حرکت خونین مردم قم در ۱۹ دی، تک بماند و به تدریج به دست فراموشی سپرده بشود. مثل حرکت ۱۵ خرداد سال ۴۲ در آن دوران که به تدریج داشت به دست فراموشی سپرده میشد .

رهبر انقلاب بیان کردند: مردم آمدند حماسه ۲۹ بهمن را ایجاد کردند و حماسه قم را زنده کردند زنده نگه داشتند و خونی در رگ‌های نهضت جاری کردند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه