توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم دارید توالت رفتن را به کودک آموزش دهید، باید یک سری وسایل را هم فراهم کنید تا این روند، سریع‌تر طی شود. یکی از این وسایل توالت فرنگی کودک است، اما توالت فرنگی کودک را چطور باید انتخاب کنیم؟ ویژگی‌هایش را برمی‌شماریم و شما را با سایر وسایل آموزش دستشویی رفتن آشنا می‌کنیم.

توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم دارید توالت رفتن را به کودک آموزش دهید، باید یک سری وسایل را هم فراهم کنید تا این روند، سریع‌تر طی شود. یکی از این وسایل توالت فرنگی کودک است، اما توالت فرنگی کودک را چطور باید انتخاب کنیم؟ ویژگی‌هایش را برمی‌شماریم و شما را با سایر وسایل آموزش دستشویی رفتن آشنا می‌کنیم.

وسایل مورد نیاز برای آموزش دستشویی رفتن
شاید به گوش ما نرسیده باشد، اما نویسنده کتاب آموزش دستشویی رفتن کودک فقط در یک روز، بر این موضوع تاکید می‌کند که یکی از رازهای موفقیت در آموزش مهارت دستشویی رفتن در کودک، اطمینان از داشتن کلیه تجهیزات و ملزومات اساسی قبل از شروع کار است.
خب، این موضوع در همه موارد صدق می‌کند، شما حتی برای اینکه آشپزی هم کنید، باید قبل از آن، مواد لازم را تهیه کرده باشید.
در آموزش توالت رفتن هم برای آماده‌سازی و ایجاد علاقه کودک، آموزش را با این موارد ضروری شروع کنید.
شاید فکر کنید که مادر یا مادربزرگ شما هیچ‌وقت برای آموزش دستشویی رفتن از چنین وسایلی استفاده نمی‌کرده، اما خب دوره و زمانه تغییر کرده. بسیاری از این وسایل می‌تواند ترس کودک از دستشویی رفتن را برطرف کند، ضمن اینکه باعث ایجاد علاقه‌اش برای این کار شود.


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
توالت فرنگی کودک
چرا به توالت فرنگی کودک نیاز دارید؟ چون توالت‌های مخصوص بزرگسالان برای کودکان بزرگ است و می‌تواند باعث ایجاد ترس در آنها شود. اندازه توالت فرنگی کودک برای او مناسب است.
این توالت‌های فرنگی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و حتی به شکل شخصیت‌های کارتونی در بازار موجود است.
یک توالت فرنگی کودک، به نسبت توالت فرنگی بزرگسالان، ترس کمتری در کودکان ایجاد می‌کند و علاوه بر این، در صورت نیاز به راحتی می‌توان آن را به اتاق منتقل کرد.

کاهنده صندلی
این وسیله، ارزان‌تر و کوچک‌تر از توالت فرنگی است و روی صندلی توالت فرنگی بزرگسالان قرار می‌گیرد تا فضای آن را کوچک‌تر کند. کاهنده صندلی هم دارای طرح‌های رنگارنگ و بالشتک‌هایی برای راحتی بیشتر است. اکثر کاهنده‌های صندلی، دارای دسته‌هایی برای برداشتن و نگهداری آسان هستند.


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
چهارپایه
یک چهارپایه پلاستیکی یا چوبی کوچک به کودک کمک می‌کند تا روی کاهنده صندلی و روی توالت بنشیند. این وسیله به کودک احساس امنیت و ثبات می‌دهد و می تواند در موقعیت مناسب استفاده از سرویس بهداشتی به او کمک کند.


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
چگونه یک توالت فرنگی کودک عالی انتخاب کنیم؟
شما برای آموزش دستشویی رفتن با توالت فرنگی کودک، به موارد دیگری هم نیاز دارید:

دستمال توالت / دستمال مرطوب قابل شستشو
دستمال توالت استانداردی برای کودک انتخاب کنید. می‌توانید یک یا دو بسته دستمال مرطوب هم بخرید. دستمال مرطوب، نرم‌تر از دستمال توالت است و باعث پاکسازی سریع‌تر می‌شوند.

صابون بچه‌گانه
در سایر مطالب نی نی بان هم بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که پوست کودک، لطیف است و امکان دارد خیلی زود دچار خشکی یا اگزما شود. بنابراین صابون مخصوص کودک تهیه کنید که به جای استفاده از صابون معمولی یا صابون مایع، پس از دستشویی رفتن از آن استفاده کند.

توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
هنگامی که فرزندتان به توالت رفتن علاقه داشت، یا برای این کار آمادگی پیدا کرد وقت آن است که یک توالت فرنگی کودک بخرید. فرزندتان را برای خرید وسایل توالت فرنگی کودک با خود ببرید و به او توضیح دهید که این وسیله، چه کاربردی دارد. به او اجازه دهید تا تصمیم بگیرد کدام یک را بخرد.
هنگامی که توالت فرنگی کودک را به خانه آوردید، نام فرزند خود را بر روی آن بنویسید. او را ترغیب کنید تا با آن بازی کند، آن را در جایی که خودش دوست دارد، تنظیم کنید و حتی قبل از اینکه از آن استفاده کند یا برای استفاده از آن آماده باشد، داخل توالت فرنگی را با حیوانات و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه او پر کنید.
از طرف دیگر، کودکانی که روی رفتار خواهر یا برادر بزرگ‌تر خود تمرکز می‌کنند، ممکن است استفاده از چهارپایه را برای استفاده از توالت بزرگسالان به توالت فرنگی کودکان ترجیح بدهند.
لازم نیست توالت فرنگی را ابتدا حتما در حمام یا دستشویی قرار دهید. این موضوع بستگی به کودک شما دارد. برخی از والدین توالت فرنگی کودک را در حمام یا دستشویی قرار می‌دهند و فکر می‌کنند این کار روند دستشویی رفتن را سریع‌تر می‌کند، اما برخی دیگر هم به نتیجه متفاوتی رسیده‌اند. آنها با نگه داشتن توالت فرنگی کودک در اتاق خواب او، جایی که در دسترس است، نتیجه بهتری گرفته‌اند.
فقط اگر توالت فرنگی کودک را در اتاق قرار می‌دهید، این موضوع را مد نظر قرار دهید که بعد از اینکه او در آموزش دستشویی رفتن پیشرفت کرد، توالت فرنگی را به دستشویی منتقل کنید.


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
سایر وسایل آموزش دستشویی رفتن
انتخاب یک توالت فرنگی کودک، مطمئنا مهم است، اما سازگاری کودک هم برای آموزش دستشویی رفتن اهمیت زیادی دارد. نیم‌نگاهی هم داریم به سایر وسایل مورد نیاز برای آموزش دستشویی رفتن:

شلوار آموزشی
لباس زیر و شلوارهای آموزشی، می‌توانند انگیزه اصلی در کمک به کودک برای عبور از پوشک باشند. برای خرید این وسایل هم کودک را همراه خود ببرید و به او اجازه انتخاب بدهید.


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
شلوارها و لباس‌هایی که آسان درمی‌آیند
از شلوارهای بنددار یا دارای زیپ خودداری کنید زیرا نیاز به باز شدن دارد و ممکن است کودک را برای دستشویی رفتن معطل کند. او باید در کمترین زمان ممکن، شلوارش را دربیاورد.
هدف اصلی این است که کودک به اندازه کافی خودکفا باشد تا بتواند شلوار خود را برای استفاده از دستشویی دربیاورد.

شلوار تمرینی
شلوارهای اموزشی در انواع یک‌بار مصرف و قابل استفاده مجدد و قابل شستشو وجود دارند و به شکلی طراحی شده‌اند که کودک رطوبت حاصل از ادرار در آنها حس کند. به این ترتیب، او می‌داند چه موقع دستشویی کرده است.
استفاده از شلوار تمرینی هم کاملا به خود شما بستگی دارد. برای برخی از خانواده‌ها، شلوارهای آموزشی یک گام ضروری در روند آموزش توالت رفتن است، اما برخی از خانواده‌ها هم فکر می‌کنند که استفاده از شلوار تمرینی، روند آموزش را طولانی‌تر می‌کند.

نمودار پیشرفت در استفاده از توالت فرنگی کودک
استفاده از توالت فرنگی کودک برای کودک، یک عادت کاملا جدید است و اگر کودک بتواند پیشرفت خود را ببیند، در آموزش او موثر است. بنابراین برای پیشرفت او یک نمودار تهیه کنید، می‌توانید روی این نمودار برچسب‌هایی بچسبانید که کودک بفهمد در کارش موفق بوده.


توالت فرنگی کودک را چطور انتخاب کنیم؟
استفاده از توالت فرنگی کودک، خلاصه
لازم است برای آموزش دستشویی رفتن وسایلی مانند توالت فرنگی کودک را تهیه کنید تا ترس او از دستشویی کردن کمتر شود. بهترین کار این است که برای خرید توالت فرنگی کودک، او را هم همراه خود ببرید. برای دستشویی رفتن کودک نموداری تهیه کنید و موفقیتش را به او یادآور شوید.

اگر فکر می‌کنید این روند طولانی شده، یا فرزند شما از دستشویی کردن هراس دارد، با روانشناسان کلینیک نی نی بان تماس بگیرید.

شاید هم عدم موفقیت کودک در آموزش توالت رفتن به دلیل مشکلات جسمی باشد.
در این صورت با متخصصان اطفال کلینیک نی نی بان مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403