نغمه گروه خاوران طنین انداز شب دوم موسیقی فجر


نغمه گروه خاوران طنین انداز شب دوم موسیقی فجر

تهران- ایرنا- شب دوم سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، با نغمه گروه خاوران طنین انداز شد.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، دومین روز اجراهای سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای گروه خاوران آغاز شد.

گروه خاوران به سرپرستی علی حق‌شناس در اصفهان تأسیس شد. این گروه در هنرسرای خورشید اصفهان در سال ۱۳۹۵ و در دانشگاه صنعتی اصفهان در سال۱۳۹۷ کنسرت برگزار کرده و در برخی از جشنواره‌های موسیقی کشوری در انزلی و نیشابور روی صحنه‌ رفته است. گروه خاوران تاکنون، بیش از بیست تصنیف و قطعه آهنگسازی و تنظیم کرده و با گروه ماهور نیز همکاری داشته است.

نغمه گروه خاوران طنین انداز شب دوم موسیقی فجر

گروه خاوران در اجرای خود برای مهم ترین رویداد موسیقی کشور قطعات زیر را اجرا کرد.

۱- حیلت رها کن

۲- تیغ چه می‌کشی صنم

۳- پیش‌درآمد بیات ترک

۴-چهارمضراب نوا و بیات ترک

۵- همه هست آرزویم
در گروه خاوران علی حق‌شناس خواننده وسرپرست گروه، محسن تقی‌پور نوازنده تار، مازیار عارف نوازنده کمانچه و بابک سالمی نوازنده تنبک حضور دارند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در یک نگاه

به گزارش ایرنا، سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش غیر رقابتی میزبان ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی است که برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند، در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.
با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.
همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از ۲۸ بهمن به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. و این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

روز گذشته و در روز اول این جشنواره اجرای گروه‌های ایستم از خراسان، کوئینتت زهی رسپینا به سرپرستی بهزاد عبدی، دوئت ویلا مادلنا از کشور اتریش، کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی و گروه ژاو از طریق سایت رسمی جشنواره موسیقی فجر، سایت انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش شد.

نغمه گروه خاوران طنین انداز شب دوم موسیقی فجر

همچنین دیشب و در نخستین نشست بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ، موضوع «سیر تطور ترانه» با حضور حسن علیشری و مجید افشاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که این برنامه ساعت ۲۰/۰۰ از رادیو گفتگو پخش شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره سی و ششم موسیقی فجر و حسن ریاحی دبیر جشنواره سی و ششم موسیقی فجر قبل از آغاز رسمی جشنواره سی و ششم موسیقی فجر پیام‌های خود را منتشر کرده بودند.

شب اول اجراهای جشنواره فجر از طریق سایت جشنواره موسیقی فجر،انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش شد اما از امشب اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تا ۴ اسفند علاوه بر سه سایت ذکر شده از طریق سایتهای تماشاخونه، بیپ تونز، گپ فیلم، نواک نیز پخش می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403