مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب اصفهان 62 برابر شد


مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب اصفهان 62 برابر شد

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب این استان به‌ویژه در هفت سال اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرد و 62 برابر شد.

هاشم امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دوره زمانی ۸۷ تا ۹۲ بالغ بر ۲۷۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب استان انجام گرفت و این رقم در سال‌های فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم به ۱۶ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۲ قرارداد کلان برای مشارکت بخش غیردولتی منعقد شد تصریح کرد: این قراردادها با مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن و شهرداری‌های چند شهر بود.

امینی به لزوم برنامه ریزی برای جذب سرمایه فعالان اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در بخش پساب برای تامین آب صنعت فعالیت‌های خوبی در استان در سال‌های اخیر انجام گرفت تا میزان وابستگی صنایع به آب رودخانه زاینده‌رود کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها با مشارکت بخش خصوصی بطور چشمگیری افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: باتوجه به گستردگی استان و تعدد فعالیت‌ها و خدمات شرکت آب و فاضلاب، جذب سرمایه بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

امینی با بیان اینکه تامین آب پایدار و سالم در مناطق شهری و روستایی بدون نگاه تبعیضانه از اولویت‌های این شرکت به شمار می‌رود اضافه کرد: در هفت سال اخیر سه هزار و ۷۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در این استان با همین هدف انجام شد.

طول شبکه توزیع آب در اصفهان ۱۱ هزار و ۹۱۷ کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب این استان هفت هزار و ۸۵۳ کیلومتر است.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید