100 رویداد شتابی در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی اجرا شد


100 رویداد شتابی در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی اجرا شد

تبریز- ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارافرینی و سازندگی اولویت اصلی کشوراست، از اجرای بیش از 100 رویداد شتاب در یکسال گذشته در این دانشگاه خبرداد.

فرزان قالیچی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه رویداد شتاب استارتاپی امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی با گرامیداشت ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم قهرمان تبریز بر علیه رژیم ستمشاهی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که بر خلاف آن چیزی که دشمنان ادعا می کنند و درصدد سیاه نمایی هستند در طول ۴۰ سال گذشته در کشورمان حرکت های بسیار خوبی روی داده است .

وی افزود: در حوزه کارآفرینی، دانشگاه علمی کاربردی به عنوان نمادی از دانشگاه نسل سوم در سال‌های اخیر حرکتهای بسیار خوبی در حوزه شتاب انجام داده است.

وی با اشاره به برخورداری کشورمان از نعمت های فراوان الهی گفت: بایستی قدر نعمت های الهی را بدانیم و این نعمت ها نبایستی موجب رکود و عدم پیشرفت ما شود .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما در زیر سایه سنگین تحریم ها و مشکلات فراوان توانستیم با اتحاد و همدلی گامهای مهمی در راستای پیشرفت کشور برداریم .

قالیچی به یکی دیگر از ترفندهای دشمنان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ترفندهای دشمنان ایران اسلامی بدبین کردن جوانان نسبت به کشور خودمان می باشد که ما بایستی وطن دوستی را بر اساس آیات و روایات در میان جوانان کشورمان تقویت کنیم و فریب دشمنان را نخوریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با تاکید بر حمایت از کار آفرینان گفت : اگر قرار است اشتعال ایجاد شود بایستی در داخل کشورمان ایجاد کنیم و تمامی هم و غم و عزم و اراده خود را برای اشتغال آفرینی در داخل کشور و زیر پرچم سرسبز ایران اسلامی به کار ببندیم .

وی به اولویت امروزه کشور اشاره کرد و افزود: کشور ما نیاز به سازندگی واشتغال زایی و کار آفرینی دارد و ما باید هزینه ها را پایین آورده و با مدیریت منابع کشور از سرمایه ملی حفاظت کنیم .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی داشتن رهبری دانا و بصیر را مهمترین مولفه‌ پیشرفت هر کشوری دانست و گفت: در کشور ما به لطف داشتن رهبری دانا و بصیر و آگاه به زمان ، همواره در چهار دهه گذشته حرکت کشور ما رو به رشد بوده است و به فضل الهی این روند پیشرفت تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به پیگیری رویدادهای شتاب در واحدهای استانی گفت: بایستی زمینه پیشرفت طرح های ارائه شده فراهم شود تا این رویدادها در مرحله عمل به نتیجه نهایی برسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با قدردانی از ورود جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به مسئله رویدادهای شتاب و استارتاپ‌ها گفت: کشور ما یک کشور حادثه خیزی هست و امداد و نجات نقش بسیار مهمی در کاهش تلفات ناشی از حوادث دارد.

قالیچی افزود: در حوادث و سوانح خود امدادی مردم تا رسیدن نیروهای هلال احمر مهم است و بنابراین جمعیت هلال احمر بایستی مردم را نسبت به مسائل امداد و نجات آشنا کند و مردم تا رسیدن نیروهای امدادی بتوانند با خود امدادی باعث کاهش آثار ناشی از حوادث شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر بایستی "ان جی او" ها ،آتش نشانی ها و سایر دستگاه‌های امدادی در کنار جمعیت هلال احمر ایفای نقش کنند و در یک کلام علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای شتاب نقش مهمی در شکوفایی استعدادها و ایده های دانشجویان دارد‎

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای شتاب نقش مهمی در شکوفایی استعدادها و ایده های دانشجویان دارد‎

دکتر حمید حسین پور در آیین اختتامیه نخستین رویداد شتاپ امداد ونجات مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با تشکر از همکاری و همراهی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و اداره کل اطلاعات و فناوری استان در برگزاری رویداد شتاب امداد و نجات افزود: برگزاری رویداد شتاب تاثیر به سزایی در پیوند دادن علم با عمل دارد و فرصتی را فراهم می کند تا دانشجویان ایده های خود را ارائه دهند .

اولین رویداد شتاب استارتاپی مجازی ایمنی امداد و نجات برگزار شد

سرپرست مرکز آموزشی علمی کاربردی هلال احمر آذربایجان شرقی هم گفت: به منظور توسعه استارتاپ های آموزشی امداد و نجات و مدیریت بحران تولید نرم افزار های کاربردی و شبیه ساز های آموزشی امداد و نجات و همچنین کارآفرینی اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی در امداد و نجات ، اولین رویداد شتاب استارتاپی مجازی ایمنی امداد و نجات، برگزار شد.

نازیلا نوری زاده اظهار کرد: یکی از امتیازات دانشگاه جامع علمی کاربردی ، شغل محور بودن است و توجه خاصی به مسئله کارآفرینی دارد به عبارت دیگر دانشگاه جامع علمی کاربردی ،علم و عمل را با هم پیگیری کرده و در حمایت از کسب و کار های نو و خلاقانه طرح استارتاپ را به صورت پررنگ در مراکز به اجرا گذاشته است .

وی ادامه داد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی بعد از طراحی رویداد شتاب مجازی با عنوان ایمنی امداد و نجات با محورهای سه گانه اقدام به اخذ مجوز از اداره کل دفتر نوآوری ، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع کردیم و سعی ما بر این بود که با راهنمایی‌های معاونت علمی پژوهشی دانشگاه جامع استان و همکارانشان یک رویداد شتاب کاملاً علمی اجرا کنیم .

نوری زاده اعلام کرد: ۳۵ ایده ناب به دبیرخانه این رویداد رسید و پس از داوری ایده های برتر انتخاب شد.

وی گفت: برای هر یک از تیم های برتر ۲۰۰ میلیون تومان وام کم بهره برای اجرای طرح پرداخت می شود.

برترین های نخستین رویداد شتابی امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی عبارتند از:

نفر اول: اولدوز رابط با طرح: تولید نشانگر خونریزی داخلی مصدوم جهت هشدار دادن به امدادگران قبل از انتقال به بیمارستان

نفر دوم: مهران مسلمی با طرح: سامانه یکپارچه همپا

نفر سوم: صابر عبدالله زاده بناب با طرح: ویلچر تخت شونده شیلددار مخصوص انتقال و مراقبت از بیماران

نفر چهارم: محمد ادهمی با طرح: بازی امدادی بر اساس اصول چرخه ۱۲ گانه عملیات امداد و نجات

نفر پنجم: اشکان صفری با طرح: برانکارد هوشمند

نفر ششم: شیما نیازی با طرح: اپلیکیشن محل حادثه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان