شهر زرآباد خوی نیازمند کتابخانه عمومی است


شهر  زرآباد  خوی نیازمند کتابخانه عمومی است

ارومیه- ایرنا – رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی گفت: شهر زرآباد این شهرستان با توجه به جمعیت بالای 20 هزار نفری نیازمند احداث کتابخانه عمومی است.

هادی درستی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود فضای فیزیکی کتابخانه ها در شهرستان خوی افزود: در خصوص ایجاد کتابخانه در زرآباد با بخشدار بخش صفائیه دیدار و گفت و گوهایی جهت امکان تاسیس و کمک های دیگر جهت احداث کتابخانه در شهر زرآباد را انجام دادیم که امیدوارم مسوولان همکاری های لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: به رغم وجود نیاز نوجوانان و جوانان روستایی در منطقه صفائیه به کتاب و کتابخانه در این زمینه این بخش با محرومیت‌هایی مواجه بوده و تنها شهر بدون کتابخانه آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: اغلب مردم منطقه به کشاورزی مشغول هستند و گاه فاصله ۵۰ کیلومتری برخی روستاهای این شهرستان به علاقه‌مندان کتاب اجازه نمی‌دهد که به شهر مراجعه کنند و کتاب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

درستی افزود: مردم منطقه به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند هستند و همواره در برنامه های فرهنگی و اجتماعی که گاها توسط نهادهای مختلف در این منطقه انجام می گیرد، حضور و استقبال چشم گیری دارند و این نشان از اهمیت دهی این مردم به حوزه فرهنگ و وجود کتابخانه در آنجا را می رساند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوی با اشاره فعالیت های کتابخانه های شهرستان در فضای مجازی، افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی کلیه فعالیت ما در شبکه مجازی دنبال می شود و اجرای برنامه های رونمایی و نقدوبررسی کتب و اقدامات دیگر مربوط به حوزه کتاب را در این بستر انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، شهر زرآباد مرکز بخش صفائیه در ۴۲ کیلومتری خوی بوده و حدود پنج‌هزار خانوار با بیش از ۲۰هزار نفر جمعیت است.

شهرستان خوی دارای ۹باب کتابخانه عمومی در سطح شهر و شهرهای حومه خود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید