فعالیت‌های شورای عالی زکات تشریفاتی نیست


فعالیت‌های شورای عالی زکات تشریفاتی نیست

مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد تلاش می‌کند در راستای ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت‌های جدی و مؤثری را داشته باشد، فعالیت‌های شورای عالی زکات تشریفاتی نیست و حتماً باید آمار و ارقام به تأیید رئیس شورای زکات در استان‌ها و شهرستان‌ها برسد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدطاها مهری در جلسه شورای زکات استان قزوین که امروز ۲۹ بهمن در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، تصریح کرد: زکات فریضه عظیم الهی است که از جایگاه بالایی برخوردار است، قانون زکات در سال ۹۰ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و ۱۱ وزارتخانه، نهاد و سازمان را موظف و مکلف به تشکیل شورای عالی زکات کرده است.

وی افزود: متناظر با شورای عالی زکات، شورای زکات در استان‌ها، شورای زکات شهرستان، بخش و روستاها نیز باید طبق این قانون تشکیل شود، شورای عالی زکات شورایی با وزانت است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی زکات کمیته امداد کشور اظهار کرد: هر آنچه از صدقات، احسان، خیرات و انفاقات وجود دارد، زکات است، زکات غیر از احسان و خیرات نیست و این زکات است که منجر به تزکیه روح و مال می‌شود، برخی از زکات واجب است و در فقه آمده و باقی حسنات زکات مستحب است.

وی بیان کرد: برای تقویت بحث پژوهشی، نهضت، ترویج، احیا و تبلیغ زکات کارگروه ویژه فقهی برای مباحث معرفتی و کارکردهای عظیم زکات در قم تشکیل‌شده است و در هفته گذشته سه روز در قم در محضر مراجع و کارشناسان جلسات متعددی را تشکیل دادیم تا بتوانیم همایش بین‌المللی زکات و کارکردهای نظام مالی اسلام را سال آینده برگزار کنیم تا در دنیای اسلام، کشور اسلامی ما از بحث زکات غافل نشود.

مهری یادآور شد: فرهنگ‌سازی، احیا، ترویج و تبلیغ زکات هم را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های خود داریم و این سفرهای استانی با همین رویکرد است، در بحت زکات حدود ۱۹ کشور اسلامی و ۱۱ وزارت خانه، سازمان و ستاد مسئله زکات را پیگیری کرده و کارکردهای آن را موردبررسی قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس این توقع را داریم موضوع فقر و کمک به محرومان را در ردیف‌های بودجه‌ای در مجلس مورد توجه قرار دهند، به نهادهای حمایتی در مباحث مربوط به فقر کمک کنند تا ردیف بودجه‌ای خوبی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی زکات کمیته امداد کشور بیان کرد: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد تلاش می‌کند در راستای ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت‌های جدی و مؤثری را داشته باشد، فعالیت‌های شورای عالی زکات تشریفاتی نیست و حتماً باید آمار و ارقام به تأیید رئیس شورای زکات در استان‌ها و شهرستان‌ها برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق