2 مورد کرونای جهش یافته در ایلام شناسایی شد


2 مورد کرونای جهش یافته در ایلام شناسایی شد

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 2 مورد ابتلا کرونا در استان شناسایی شد که پس از انجام تست، کرونای جهش یافته انگلیسی آنها مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: ۲ بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی، یک خانم باردار و همسرش ساکن شهرستان دهلران هستند که تست‌های گرفته شده از آنان به مرکز کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به تایید وجود ویروس جدید جهش یافته انگلیسی در استان، امکان انتشار آن در کل استان وجود دارد و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مردم تقاضا کرد: این ویروس بسیار خطرناک است و علاوه بر سرعت انتشار، مرگ و میر آن هم بالاتر است و برای پیشگیری از ابتلا باید نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کرد.

دکتر کریمیان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده است و مجموع مبتلایان به ۲۵ هزار و ۴۱۵ نفر رسیده است.

وی افزود: هفت مورد جدید کرونا نیز در مراکز درمانی بستری شده اند و مجموع بستری ها به ۲۶ نفر رسیده است.

به گفته کریمیان، این بستری ها مربوط به شهرستان های ایلام، آبدانان، بدره و مهران هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوتی ها در استان تاکنون ۶۶۴ نفر است.

وی اضافه کرد: پنج شهرستان ایلام، چوار، دهلران، آبدانان و دره شهر در وضعیت زرد و سایر شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط