تکریمی از جنس قدرشناسی


تکریمی از جنس قدرشناسی

ایلام - ایرنا - 41 ماه از زمانی که قاسم سلیمانی دشتکی سکاندار استان ایلام شد، بسرعت گذشت و هیات دولت در نشست هفته گذشته خود وی را به عنوان استاندار خوزستان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، بعد از اینکه در نشست اخیر هیات دولت، سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار خوزستان معرفی و خبر آن به سرعت منتشر شد، خیلی ها باورشان نمی شد که این مرد ساعی، دلسوز و پرتلاش بزودی این استان را ترک می کند.

عصر روز گذشته (سه شنبه) آیینی برای تکریم از استاندار سابق ایلام برگزار شد تا در آخرین نشست با حضور وی از زحمات، تلاش ها و پیگیری هایش در حدود ۳.۵ سال گذشته برای آنکه باری از مشکلات این استان بردارد، برگزار شد.

شاید از همان ابتدای قرائت قرآن و شروع جلسه به راحتی می توانستی حزن و ناراحتی مدیران و فعالان گروه های مختلف را از رفتن سلیمانی دشتکی دریابی.

پس از قدردانی و تشکر ‌و خیرمقدم توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار از تلاش ها و پشتکار شبانه روزی استاندار سابق از مدیران و نمایندگان احزاب و مردم خواست تا نظرات خود را بیان کنند.

امنیت پایدار دستاورد همدلی استاندار با مقامات استان ایلام

مدیرکل اطلاعات استان ایلام به عنوان نماینده شورای تامین گفت: سلیمانی دشتکی تلاش کرد تا با وحدت و همدلی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، این استان از امنیت پایدار و خوبی برخوردار شود و فعالان رسانه نیز در این هم افزایی نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: استاندار سابق ایلام با وجود مسایل و مشکلات اقتصادی، تمامی تلاش خود را کرد تا بنیادها، شرکت های و هلدینگ های سرمایه گذاری در استان حضور یابند و مشاغل زیادی ایجاد شد.

وی یادآور شد: استان ایلام به واسطه هشت سال جنگ تحمیلی و هشت سال بازسازی، ۱۶ سال از ریل توسعه کشور عقب ماند.

وی با قدردانی از زحمات استاندار سابق ایلام گفت: سلیمانی دشتکی برای کاهش این محرومیت ها تلاش های زیاد و قابل توجهی کرد.

استاندار ایلام کاربلد و پرتلاش بود

رییس دانشگاه ایلام نیز به نمایندگی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خطاب به سلیمانی دشتکی گفت: شما به کار جا خالی ندادید و همیشه پیشران بودید.

محمد علی اکبری اظهار داشت: وی به عنوان یک شخصیت خوب و کاربلد موجب شد از بودجه مناسب در همه جا برخوردار شویم و در بحث تقسیمات کشوری نیز تلاش های زیادی انجام داد.

استاندار سابق در همه بحران ها کنار مردم ایلام بود

نماینده معتمدان مردم ایلام نیز گفت: استاندار سابق ایلام بسیار دلسوز و مردمی بوده و در سیل، زلزله و بحران کرونا در کنار مردم بود.

حجت اله عالی پور اظهار داشت: همواره پیگیر حل مشکلات مردم بود و مردم برای ایشان جایگاه و ارزش ویژه ای قائل اند.

استاندار باید همواره مدافع مردم ایلام باشد

یکی از فعالان سیاسی استان نیز با تقدیر از قاطعیت استاندار سابق ایلام در کار، ارتباطات قوی در مرکز و مدیریت عالی گفت: سلیمانی دشتکی با هم افزایی و همدلی با همه گروه ها سعی داشت که اهداف عالی دولت را به پیش ببرد.

سیف اله رشیدی گفت: استان ایلام نیازمند کار عمرانی بیشتر است و با توجه به تلاش ها و دلسوزی های مکرر، پسوند ایلامی به دنبال اسم آقای دشتکی باید گنجانده شود.

وی تاکید کرد: مدیران نیاز است که همراه آقای نوذری برای تداوم فعالیت هایی که استاندار شروع کرده، همچنان ادامه فعالیت دهند.

سلیمانی دشتکی یک مشتی به تمام معنا بود

رییس خانه مطبوعات ایلام نیز گفت: سلیمانی دشتکی یک مشتی به تمام معنا بود و نباید ایلام زخم خورده را اینگونه تنها می گذاشت.

سامی شهبازی اظهار داشت: به عنوان کسی که از سال ۷۲ تاکنون به عنوان یک اصولگرا فعالیت داشته ام اما با ایشان به عنوان یک اصلاح طلب که فهم مشترک داشت، توانستم به خوبی ارتباط برقرار کنم.

وی افزود: آقای نوذری را لایق جایگاه ایشان می دانم.

رییس خانه مطبوعات ایلام تاکید کرد: جناب آقای استاندار رسانه را از ارکان توسعه و نیز قدرت می دانستند و محل نظاره گری را به ما داد تا به خوبی منعکس کننده واقعیات باشیم.

شهبازی گفت: ایلام یکی از بی نظیرترین استان ها از نظر امنیت به رغم همه مشکلات بود و از شاخص های توانمندی در اصلاح برخی فرایندها برخوردار شد.

وی اظهار داشت: ایشان درک درستی از توسعه داشت و تمام آبروی خود را برای راه اندازی واحد الفین استان گذاشت.

رییس خانه مطبوعات ایلام با ابراز ناراحتی از رفتن استاندار از ایلام گفت: ایشان در بند بازی های سیاسی نبود و امیدواریم که در استان خوزستان که این روزها با چالش شیوع کرونا مواجه شده بتواند موفق عمل کند.

شهبازی افزود: افتخار می کنیم مدیری از ایلام سکاندار استان خوزستان شده است.

وی اضافه کرد: رسانه با همراهی با ایشان تا آنجا که توانست وحدت بخش بود و در حوادثی همچون سیل و اربعین همواره پیگیر و همراه ایشان بودند.

استاندار هیچ گاه به انتقادها بی توجه نبود

نماینده احزاب سیاسی نیز گفت: آقای سلیمانی هیچ‌گاه به نقدها بی توجه نبودند و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته ایشان را قویترین استاندار وقت ایلام معرفی کردند.

وی از تعامل ایشان با احزاب و گروه های سیاسی تقدیر کرد و گفت: به عنوان یک فعال رسانه ای از آقای استاندار به خاطر هجمه هایی که به ایشان داشتند و هیچ شکایتی از آنها نداشتند، عذرخواهی می کنم.

سلیمانی دشتکی در ذهن مردم ایلام ماندگار خواهند ماند

سرپرست استانداری ایلام نیز گفت: کوشش و تلاش و مجاهدت های آقای سلیمانی دشتکی بدون هیچ چشمداشتی بود و
راز ماندگاری انسانها در طول تاریخ نقشی است که در دنیا دارند.

محمد نوذری اظهار داشت: آنچه که آقای سلیمانی دشتکی را در ذهن ماندگار می کند خدمت به خلق خدا و دعای خیر مردم است زیرا هیچ چیز به اندازه دعای خیر مردم پشت سر انسان اثرگذار نیست.

وی افزود: کارهای بسیار بزرگی با حضور ایشان در بحث مدیریت اربعین صورت گرفت و سند جامع اربعین تدوین شد که در دوره ۳،۵ ساله باعث توسعه اقتصادی استان می شود.

سرپرست استانداری ایلام تدوین سند توسعه اجتماعی و تحولات مدیریتی زنان و در بحث تقسیمات کشوری سه تغییر از مجموع ۲۰ تغییر انجام شده در تمامی کشور را از دیگر اقدامات ارزنده سلیمانی دشتکی برشمرد.

نوذری تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد استان ایلام در سال ۹۶ ، ۲۹۶ سمن بود و امروز این تعداد به ۴۹۶ سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.

وی گفت: احزاب و خانه احزاب استان در دوره سلیمانی دشتکی افتتاح شد و اکنون یکی از ۱۵ خانه کشور مختص ایلام است و شمار احزاب استان نیز از ۴۲ مورد به ۸۵ حزب افزایش یافته اند.

وی، بهبود شاخص های مختلفی در حوزه اجتماعی ، اقتصادی، نرخ بیکاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را از دیگر اقدامات ارزنده ایشان نام برد.

نوذری گفت: بنده به عنوان سرپرست استانداری تمام تلاشم را خواهم کرد و دست یاری به سوی همه دراز می کنم تا بتوانم برای توسعه استان قدم اساسی بردارم.

سلیمانی دشتکی خادم واقعی امام حسین (ع)بودند

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام نیز گفت: روابط عمومی تلاش کرد روایتگر صادق مجموعه مدیریت ارشد استان بویژه فعالیت های سلیمانی دشتکی به عنوان خدمتگزار مردم باشد.

آیت قیصربیگی اظهار داشت: ردپای ماندگار ایشان در همه بخش های مختلف استان قابل مشاهده است.

وی افزود: به عنوان کسی که شبانه روز شاهد تلاش ایشان در ایام اربعین و تردد زوار بودم، باید عنوان کنم که سلیمانی دشتکی شایسته است تا به عنوان خادم واقعی امام حسین معرفی شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام اضافه کرد: آقای سلیمانی دشتکی در ایام اربعین، ضامن زائر سرگردانی شد که می خواست به کربلا برود.

قیصربیگی تاکید کرد: هدف ایشان اقتصادی کردن اربعین بود تا مسیر تردد زوار از ایلام بگذرد و برای جوانان این استان اشتغالزایی ایجاد شود.

وی یادآور شد: سلیمانی دشتکی به خاطر جسارت و دوندگی از هر ایلامی، ایلامی تر بود و در مقابل مسوولان از حق مردم ایلام دفاع کرد.

در پایان این آیین تکریم بعضی از مدیران کل با اهدا لوح تقدیر از سلیمانی دشتکی تقدیر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا