کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند


کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: اکنون کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند در حالی که دولت برای 30 درصد دانشجوی مهارتی برنامه‌ریزی کرده که به دلیل عدم بسترسازی لازم برای اجرایی شدن این عدد محقق نشد.

دکتر"احمدرضا پیش‌بین" غروب امروز 29 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، استان کرمان را مهد سلحشوران عرصه مقاومت دانست و گفت: کرمان زادگاه سرداران بزرگی همچون سردار سلیمانی است و امیدواریم بتوانیم باورها و ارزش‌هایی که شهدا جان خود را برای آنها دادند، حراست کنیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده علمی کاربردی 110 شهید را تقدیم نظام کردند، اظهار کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از 8000 دانشجوی شاهد و ایثار تحصیل می‌کنند و ما برای آنها طرح هدایت تحصیلی داریم تا آنها در بهترین رشته‌ها تحصیل کنند ضمن آنکه باید برای اشتغال این دانشجویان برنامه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تربیت کارآفرین را هدف اصلی دانشگاه‌های علمی کاربردی دانست و افزود: دانشگاه‌ علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور است و مولود انقلاب است و امروز می‌توانیم ادعا کنیم میزان اشتغال دانشجویان ما بالاترین نرخ را دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های موردنیاز جامعه در دانشگاه‌های علمی کاربردی انجام می‌شود، تصریح کرد: در سه سال اخیر طرح ساماندهی مدرسانه داشتیم و امروز همه مدرسان ما مسیر جذب را طی کرده و همه مدرسان دارای صلاحیت‌های احتصاصی و عمومی هستند.

پیش‌بین عنوان کرد: طرح ساماندهی مراکز را به انجام رساندیم و از 1700 مرکز در گذشته امروز به 601 مرکز رسیده است که این مراکز باقیمانده دارای کیفیت لازم هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال 145 هزار نفر دانشجو پذیرفتیم، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علمی کاربردی بیش از این است و با توجه به اینکه هزینه‌های ما در نظام آموزش مهارتی بالا است بخشی از هزینه‌ها را تقبل کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: اکنون کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند در حالی که دولت برای 30 درصد دانشجوی مهارتی برنامه‌ریزی کرده که به دلیل عدم بسترسازی لازم برای اجرایی شدن این عدد محقق نشد.

وی برنامه نویسی درسی را یکی از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و بیان کرد: باید متناسب با نیازهای هر منطقه رشته‌ها تعریف شود.

پیش‌بین افزود: طبق قانون تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر رایگان باشد و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به پرداحت شهریه این عزیزان شد ما وظیفه حود در این زمینه انجام دادیم ولی شهریه آنها هنوز به صورت کامل پرداحت نشده به طوری که بدهی بنیاد شهید به دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی حدود 80 میلیارد تومان رسیده است. باید مدنظر داشت که مراکز علمی کاربردی حصوصی است و این انباشت بدهی‌ه مشکلاتی برای مراکز ایجاد کرده است. مقرر شد برحی از اموال بنیاد شهید به فروش برسد و بدهی حود را به مراکز بدهند.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌های پروژه محور از سال 1400 دانشجوی ارشد خواهیم پذیرفت و با این اقدام حلقه نظام آموزش مهارتی تکمیل شده و در استان کرمان نیز دو مرکز ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: تقویت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها و کانون‌ها از وظایف ماست اما مراکز ما پراکنده هستند و ما به دنبال تقویت انجمن‌های علمی، کانون‌ها و ... هستیم.

وی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی استان کرمان 21 انجمن علمی دانشجویی و 27 کانون فرهنگی دارد، تصریح کرد: باید این انجمن‌ها باعث تقویت مراکز نوآوری شود. همچنین در استان کرمان 9 نشریه مجوزدار داریم.

پیش‌بین بیان کرد: به کلیه برگزیدگان اول تا سوم همه فعالیت‌های سطح دانشگاه‌ها اعم از جشنواره‌های قرآن و عترت، رویش، حرکت و ... و مسابقات ورزشی تخفیف شهریه علاوه بر لوح تقدیر و تجلیل داده می‌شود.

وی افزود: برای دانشجویان این امکان فراهم شده از نیمسال دوم سال جاری بیش از 70 درصد شهریه شان وام دانشجوی بگیرند و دانشجو تا چهار نیمسال می تواند وام بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل