اجازه ندهیم فرزندان فقرا طعم فقر را بچشند


اجازه ندهیم فرزندان فقرا طعم فقر را بچشند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: نباید اجازه دهیم فرزندان فقرا مانند پدر و مادر نیازمندشان طعم فقر و نداری را بچشند.

حسین ذبیحی چهارشنبه ۲۹ بهمن در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه بخشندگی و همدلی جزو زیباترین صفت‌هاست، اظهار کرد: ایرانیان نشان داده‌اند که بهتر از هر ملیتی به زینت بخشندگی و همدلی خود را آراسته‌اند و در کارهای خیرخواهانه همواره نقش موثری دارند.

وی بیان کرد: همه ما کودکان یتیمی را در اطرافیان خود دیده‌ایم که هر کدام به نحوی از نعمت پدر محروم شدند و چه بسیار زمانی که بی تفاوت از کنار آنها رد شده‌ایم و با وجود توصیه های موکد دین مبین اسلام نتوانسته‌ایم مشکلات و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه یتیم و یتیم نوازی یکی از مسائلی است که در دین اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، افزود: حامیان ایتام تاجران موفقی هستند که با خدا معامله می‌کنند و خداوند تجارت پرسودی را نصیب آنان خواهد کرد. هم صحبتی و نشستن پای درد دل یک کودک یتیم و دستگیری از این عزیزان اوج انسانیت است.

مدیر امداد ساوه در ادامه به اجرای پویش ایران مهربان در قالب طرح هر ایرانی حامی یک فرزند معنوی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۲۰ کودک نیازمند در ساوه وجود دارد که ۲۴۰ کودک از این تعداد، یتیم و مابقی که ۳۸۰ نفرند محسنین هستند. یعنی با وجود پدر از خدمات پدر به فرزند به دلیل اعتیاد، زندانی بودن و ... محروم هستند، پس فرزندان محسنین در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی فراوانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه نباید فقر و نیاز، موروثی باشد و اگر پدر و مادر یک خانواده نیازمند هستند قرار نیست فرزندان آنها نیز در زمره نیازمندان و فقرا قرار گیرند، افزود: امید است با مشارکت در طرح پویش ایران مهربان و حمایت از یک کودک نیازمند با پرداخت ماهیانه حداقل ۱۰ هزار تومان آشیانه‌ای پر از صفا و محبت برای فرزندان یتیم مهیا کنیم. قطعا با قدری تأمل به این نتیجه می‌رسیم که شاید ۱۰ هزار تومان در زندگی ما تاثیر نداشته باشد و تنها هزینه تهیه یک نان لواش خالی طی یک ماه باشد اما همین مبلغ ناچیز نور امیدی است برای کودکان نیازمند که با نیک اندیشی خیرین فروزان‌تر می‌شود.

او بیان کرد: با مشارکت در این طرح شماره کارت فرزند نیازمند به شماره حامی پیامک می‌شود و کمک‌های حامیان به طور مستقیم و بدون دخل و تصرف و بی‌واسطه به حساب فرزندان معنوی ایشان واریز می‌شود.

ذبیحی در ادامه، شفاف سازی و ترغیب جامعه به سوی کار خیر را رسالت امداد و رسانه‌ها به عنوان بازوان حمایتی امداد دانست تا جامعه فقرا از نیازهای اولیه خود برخوردار شوند. اطلاع رسانی و بازتاب خبری موجب مطلع شدن جامعه از اقدامات خیرخواهانه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمندان ساوه به دلیل نوع نیاز و فقرشان، خاص هستند، گفت: از مجموع ۴۰۶۹ خانوار نیازمند تحت پوشش امداد استان، ۳۰۰۸ خانوار نیازمند در شهر ساوه سکونت دارند. مهاجرپذیری ساوه به دلیل مزیت صنعتی تهدیدی برای کمیته امداد است. همچنین وجود زنان سرپرست خانوار به تعداد زیاد، جامعه فقرای ساوه را ویژه کرده است و رسانه‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان دارند.

ذبیحی همچنین با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایان سال گفت: به دلیل برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایانی سال انتظار می‌رود مردم با توجه به شرایط اقتصادی نیازمندان حضوری پررنگ در کمک به نیازمندان داشته باشند. رفع نیاز از یک خانواده نیازمند صرفا کمک مالی نیست بلکه می‌توان در قالب طرح معنوی با خدمات خیرخواهانه با ارائه خدمات غیرمالی نظیر تعمیر وسایل خانگی مشارکت داشت.

در حاشیه این نشست خبری، اصحاب رسانه شهرستان ساوه با تکمیل فرم های مربوطه به طرح پویش ایران مهربان پیوستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی