معرفی «اشترمل» به عنوان روستای ملی منبت گلریز


معرفی «اشترمل» به عنوان روستای ملی منبت گلریز

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: طی صدور حکمی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و براساس رأی نهایی چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی، روستای اشترمل از توابع شهرستان تویسرکان به عنوان روستای ملی منبت گلریز معرفی شد.

علی مالمیر اظهار کرد: اشترمل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تویسرکان در استان همدان است که با رأی نهایی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی موفق به کسب این عنوان شد.

وی ادامه داد: در این روستا، بیش از ۷۳۰ نفر در قالب ۵۲۰ کارگاه تولید صنایع مبل منبت فعال هستند و یکی از مهمترین مزایای ویژه و شاخص تولیدات مبل منبت روستای اشترمل، تولید طرح گلریز است که سبب شد این عنوان را به خود اختصاص دهد.

مالمیر اظهار کرد: دریافت این دست عناوین اثر گذار در کنار فعالیت بیشتر و اثرگذارتر مرکز تخصصی مبل در روستای اشترمل می‌تواند تحولات مهمی در بازار صنایع دستی تویسرکان ایجاد کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، اشترمل در شهرستان تویسرکان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷۴ نفر (۵۳۷ خانوار) ‌است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید