افزایش ظرفیت تولید «پارازایلین» ایران در سال 1400


افزایش ظرفیت تولید «پارازایلین» ایران در سال 1400

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا از راه‌اندازی طرح روزآمدترین و افزایش ظرفیت تولید واحد «پارازایلین» این زنجیره محصولات آروماتیکی ایران در سال 1400 خبر داد و گفت: پروژه شیرین‌سازی نفتای این مجتمع هم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه و همایش تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، محمد احمدزاده در حاشیه برگزاری این رویداد تخصصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط کنونی ۶۰ درصد محصولات پتروشیمی بوعلی‌سینا صادراتی است و سالانه حدود یک میلیارد دلار انواع محصولات این شرکت به بازارهای جهانی صادر می‌شود، گفت: پروژه شیرین‌سازی خوراک نفتا پتروشیمی بوعلی‌سینا در یک فرآیند ایرانی در قالب زنجیره طراحی، ساخت، نصب، تأمین کالا و تجهیزات آخرین مراحل احداث را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساخت واحد جدید پارازایلین پتروشیمی بوعلی هم ازسوی پیمانکاران و سازندگان ایرانی آغاز شده و به‌زودی بزرگ‌ترین برج صنایع پتروشیمی خاورمیانه در بوعلی‌سینا نصب می‎شود، تصریح کرد: پروژه عظیم روزآمد کردن واحد پارازایلین این شرکت هم سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با اشاره به بومی‌سازی و داخلی‌سازی انواع کاتالیست‌های مصرفی مورد نیاز این زنجیره آروماتیک تأکید کرد: هم‌اکنون با خودباوری سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، زمینه طراحی و ساخت انواع کالاهای مصرفی صنایع پتروشیمی در داخل کشور فراهم شده است.

احمدزاده همچنین از واگذاری ساخت دو مخزن ذخیره‌سازی نفت به شرکت ماشین‌سازی اراک خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون وضع تولید در پتروشیمی بوعلی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با طراحی و ساخت انواع کالاهای مصرفی از سوی سازندگان ایرانی، ریسک تولید هم در این شرکت پتروشیمی به حداقل کاهش یابد.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری بازار سرمایه از روز دوشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) آغاز به‌کار کرد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403