ساخت یکی از پیچیده‌ترین کاتالیست‌های پتروشیمی به ایرانی‌ها واگذار شد


ساخت یکی از پیچیده‌ترین کاتالیست‌های پتروشیمی به ایرانی‌ها واگذار شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از امضای تفاهم‌نامه ساخت کاتالیست انحصاری «پالادیوم» به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خبر داد و گفت: قرارداد افزایش و متنوع‌سازی گرید بطری این شرکت هم با فاینانس ایرانی امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه و همایش تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، سیدرضا قاسمی‌شهری در حاشیه برگزاری این رویداد تخصصی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد ۳۰ میلیون یورویی طرح افزایش ظرفیت تولید گرید بطری در پتروشیمی شهیدتندگویان، گفت: قرارداد این پروژه با هدف افزایش ۵۰ تنی ظرفیت تولید گریدهای مختلف محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات با شرکتی ایرانی امضا شده است.

وی با اعلام اینکه در کنار افزایش ظرفیت تولید، متنوع‌سازی گریدهای تولید با هدف تغییر کاربری یکی از واحدهای تولید پت گرید نساجی به گرید بطری از دیگر اهداف اجرای این پروژه است، تصریح کرد: به عبارت دیگر، با اجرای این پروژه متناسب با وضع عرضه و تقاضای بازار شرایطی از نظر تولید فراهم می‌شود تا در ماه‌هایی از سال که تقاضا برای گرید بطری بالاست، نسبت به تولید این گرید اقدام شود و در ایامی از سال که تقاضا برای پت نساجی بالا است تولید این گرید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه با فاینانس ۳۰ میلیون یورویی بانک تجارت در مدت زمان حدود ۱۸ ماه اجرایی خواهد شد، افزود: در کنار امضای قرارداد افزایش ظرفیت تولید پت گرید بطری، تفاهم‌نامه دیگری با یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در حاشیه نمایشگاه حمایت از ساخت داخل صنعت پتروشیمی و با هدف بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی امضا شد.

قاسمی‌شهری با اعلام اینکه اکنون تولید کاتالیست پالادیوم در انحصار چند شرکت بزرگ اروپایی از جمله باسف آلمان و کلارینت ایتالیا است، ادامه داد: با امضای تفاهم‌نامه ساخت این کاتالیست با یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای نخستین بار امکان تأمین آن در داخل کشور فراهم می‌شود.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه و قراردادهای دیگری با هدف تأمین کالا و تجهیزات پروژه‌های رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل پتروشیمی خبر داد و یادآور شد: در مجموع حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان تجهیزات صنعت پتروشیمی ایرانی امضا شده است.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری بازار سرمایه از روز دوشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) آغاز به‌کار کرد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور