زوج بافقی زندگی مشترک خود را از مزار شهدای گمنام آغاز کردند


زوج بافقی زندگی مشترک خود را از مزار شهدای گمنام آغاز کردند

یزد - ایرنا - یک زوج جوان با هدف ترویج فرهنگ ازدواج ساده، زندگی مشترک خود را از مزار شهدای گمنام مسکن مهر بافق آغاز کردند.

حجت الاسلام علی روحانی رییس اداره تبلیغات اسلامی بافق هدف از این ازدواج را ترویج سبک زندگی اسلامی و پیروی از سیره زندگی ائمه اظهار (ع) ذکر کرد و افزود: ازدواج های ساده و کم هزینه از سوی مقام معظم رهبری و سایر علمای دینی همواره مورد تاکید است .

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ،بزرگترین رکن آبادانی جامعه را ازدواج دانست و اظهارکرد: این رکن سامان دادن به زندگی جمعی و تشکیل خانواده را میسر می‌کند و رسم ازدواج از دیرباز قداست خاصی داشت که با ورود اسلام با حالتی معنوی و زیبایی خاصی عجین شد و سخنان بزرگان دینمان، شاهد توجه آنان به این امر مهم است.

روحانی خاطرنشان کرد: از دهه‌های گذشته با افزایش سطح توقع خانوادگی و محدودیت امکانات رفاهی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، سبب شد که جوانان تمایل کمتری به ازدواج نشان بدهند.

این مسوول پیروی از سیره اهل بیت (ع) در ازدواج را سعادت دانست و بیان کرد: با تمسک به سنت و سیره آن‎ها در عرصه‎های دینی، اجتماعی و فرهنگی می‎توان خود را از انحراف و جامعه را از انحطاط حفظ کرد.

زوج بافقی زندگی مشترک خود را از مزار شهدای گمنام آغاز کردند

به گفته وی، سختگیری در این سنت پیامبر اکرم (ص) ، دست و پاگیر جوانان شد و سن ازدواج بالا رفت و این مطلب نشانگر بحرانی در وضعیت فعلی جامعه است که خطر اعتیاد، بیکاری و سرگردانی تعدادی از جوانان را تهدید می کند.

این زوج بافقی با دریافت نشان خادم الشهدایی، خادم شهدای گمنام مسکن مهر بافق شدند.

در ۹ ماهه سال ۹۹ ، ۲۵۱ نفر در این شهرستان ازدواج کردند که در مقایسه با سال گذشته ۶۹ مورد کاهش دارد.

پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس ۲۸ دیماه ۹۹ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در موسسه فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی واقع در محل مسکن مهر بافق به خاک سپرده شد که تعداد شهدای گمنام دفاع مقدس در این شهرستان به ۱۸ نفر می رسد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق درفاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!