طرح جامع محرومیت زدایی در کشور آغاز شده است


طرح جامع محرومیت زدایی در کشور آغاز شده است

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح جامع محرومیت زدایی از نقاط محروم با همکاری 270 هزار نفر در قالب 42 هزار گروه در کشور آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور روز چهارشنبه به همراه فرمانده سپاه فتح با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و درباره محرومیت زدایی از مناطق محروم استان گفت و گو کردند .

سردار محمد زهرایی در این دیدار اظهار داشت: برای اجرای موفق طرح جامع محرومیت زدایی ، دولت ، مجلس شورای اسلامی و سپاه بطور هماهنگ اقدام می کنند.

وی افزود: این طرح در ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا، ۶۶۵ دهستان و یک هزار و ۸۰۷ محله حاشیه شهرهای کشور که در معرض آسیب های اجتماعی هستند به مدت پنج سال اجرا می شود.

زهرایی طرح های آبرسانی، ساخت جاده، مسکن محرومین، کارگاه های زیرساخت اشتغال و کارآفرینی، جاده های بین مزارع، مدارس یک، ۲ تا سه کلاسه در مناطق دورافتاده و سخت گذر را برخی از طرح های عنوان کرد که در قالب طرح جامع محرومیت زدایی اجرا می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: پروژه های بسیج سازندگی در کشور دارای۲۷۰ موافقت نامه با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

زهرایی با بیان اینکه برای انجام طرح های محرومیت زدایی کارگروهی تشکیل و مسائل احصا شده است، تاکید کرد: تصمیم گیری های لازم صورت گرفته است و فعالیت ها اجرایی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: هر نقطه ای از استان کهگیلویه و بویراحمد که محروم باشد زیرپوش طرح جامع محرومیت زدایی قرار می گیرد.

به گفته زهرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، استانداری دارای تفکر جهادی و بسیجی فعال است که با مجموعه بسیج سازندگی وفاق و همدلی بالایی دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز برای مشارکت در اجرای «طرح جامع محرومیت زدایی» با بسیج سازندگی کشور در استان اعلام آمادکی کرد و گفت:دستگاه های اجرایی استان با بسیج سازندگی یک مجموعه توانمند و همدل هستند و به شکل میدانی، عملیاتی و جهادگرانه پای کار خواهند بود.

حسین کلانتری وفاق، همدلی و همکاری با بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی در استان را نقطه امیدی دانست و افزود: علاقه مندیم که با همکاری بسیج سازندگی در فعالیت ها و همراهی و کمک مردم گامی مهم در محرومیت زدایی استان برداریم.

کلانتری تصریح کرد: پروژه های کوچک و زود بازده سریع به سرانجام می رسند و رضایتمندی و خشنودی بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد که در طرح ها و پروژه های مشارکتی با بسیج سازندگی، پرداخت اعتبارات ۱۱ درصد بیشتر از پروژه های دیگر دستگاه های اجرایی بوده است.

کلانتری با بیان اینکه، در این استان به دلیل وضعیت جنگل، پراکندگی روستاها، سخت گذر بودن، هزینه های راهسازی، برق، گاز، اینترنت و سایر خدمات چهار تا پنج برابر دیگر استان ها است، افزود: به همین دلیل شرایط سازندگی و خدمات رسانی در کهگیلویه وبویراحمد سخت و زمانبر می شود.

وی با بیان اینکه دولت برای کهگیلویه وبویراحمد منابع قابل ملاحظه ای دیده شده، ابراز داشت: سال ۱۴۰۰ بودجه استان ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بودجه عمرانی ۱۳۹۹ کهگیلویه وبویراحمد که۹۰۰ میلیارد تومان بود، برای سال آینده به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در احداث ۵۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان با بسیج سازندگی استان مشارکت داشتیم.

وی بیان کرد: در ابتدای امسال علیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان آغاز شد و از این تعداد ۲ هزار واحد آن آماده بهره بردای است و یک هزار و ۵۰۰ واحد تا آخر سال تکمیل می شود.

کلانتری ابراز داشت: احداث ۱۱۵ سایت مخابراتی برای پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان آغاز شده است و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

وی تاکید کرد: در ارائه خدمات به مردم به خصوص روستاهای دور افتاده و محروم از هرگونه طرح، برنامه، تصمیم و پیشنهادی به خوبی استقبال و حمایت می کنیم و با همه توان و ظرفیت ها در این راستا مشارکت جدی خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403