چهار هزار و 69 خانوار ساوجی تحت حمایت کمیته امداد هستند


چهار هزار و 69 خانوار ساوجی تحت حمایت کمیته امداد هستند

ساوه - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه از حمایت چهار هزار و 69 خانواده ساوجی خبر داد و گفت: از مجموع خانوارهای تحت پوشش بیش از سه هزار خانواده در شهرها سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، «حسین ذبیحی» روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان ساوه گفت: از ظرفیت اصحاب رسانه باید در راستای شفاف سازی و اطلاع‌رسانی با توجه به شرایط خاص شهرستان ساوه استفاده شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۶۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که سه هزار و هشت خانوار در شهرها سکونت دارند و جمعیت شهری نیازمند درصد بیشتری را شامل می‌شوند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شهرستان ساوه تصریح کرد: درصد مهاجرت پذیری شهرستان ساوه به لحاظ موقعیت صنعتی بالا است و همین امر در افزایش آمار فقر نقش بسزایی دارد.
ذبیحی با بیان اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از رسالت های کمیته امداد است، گفت: ۱۹ مرکز نیکوکاری در شهرستان ساوه فعال است که تعدادی از این مراکز به صورت تخصصی به گروه‌های مختلف نیازمند خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در انجام وظایف خود نیازمند کمک همگانی است، ادامه داد: افراد و ارگان‌های مختلف می‌توانند به صورت هدایای نقدی و یا حتی ارائه خدمات رایگان، جامعه هدف کمیته امداد را یاری کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه عنوان کرد: پویش «ایران مهربان، هر ایرانی حامی یک فرزند معنوی» راه‌اندازی شده است که اصحاب رسانه شهرستان ساوه در راستای حمایت از ایتام و محسنین به این پویش پیوستند.
ذبیحی از حمایت ۶۲۰ کودک نیازمند ساوجی خبر داد و گفت: ۲۴۰ کودک جزو ایتام و ۳۸۰ نفر از آنها در گروه محسنین هستند که علیرغم بهره‌مندی از نعمت خانواده، سرپرست خانوار قادر به اداره زندگی نیست که متاسفانه این گروه‌ها نسبت به ایتام آسیب‌پذیرتر هستند.
وی ادامه داد: در راستای بهره‌مندی از مشارکت تمام افراد جامعه با موقعیت‌های مالی متفاوت، شرایط حمایت از کودکان نیازمند با مبلغ پایین فراهم شده است و از دستگاه‌های اجرایی نیز انتظار می‌رود در ارائه خدمات مختلف به نیازمندان مشارکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس