وزش تندباد خساراتی به عشایر چادرنشین منطقه دشت‌ذهاب وارد کرد


وزش تندباد خساراتی به عشایر چادرنشین منطقه دشت‌ذهاب وارد کرد

قصرشیرین - ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه باد شدید در این شهرستان از شب گذشته تاکنون با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است، گفت: وزش باد خساراتی به چادرهای عشایر مستقر در منطقه «بیشکان» دشت‌ذهاب وارد کرده است.

«نورالدین فرزادی‌پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه امکانات و تجهیزات لازم به عشایر خسارت دیده داده شد.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: تمام عوامل امدادی و ستاد مدیریت بحران در آماده باش هستند تا در صورت نیاز به ارایه خدمات لازم به حادثه‌دیدگان احتمالی و انجام اقدام‌های لازم بپردازند.

فرزادی‌پور اضافه کرد: با وجود وزش شدید باد خسارتی به زیرساخت‌ها و تاسیسات شهرستان وارد نشده و اکنون در آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی هستیم.

۲ هزار و ۷۰۱ خانوار عشایری شامل۲ هزار و ۴۳۱ خانوار بومی و ۲۷۰ خانوار میهمان از عشایر شهرستان سرپل ذهاب هر ‌ساله در ۲ فصل ییلاق در دالاهو، پشت تنگ و نواکوه و فصل قشلاق در بازی دراز سرقلعه و جگیران و دانه خشک مستقر می‌شوند.

عشایر منطقه ۲۷۱ هزار راس دام دارند و تولید سالیانه چهار هزار و ۹۰۰ تن شیر و سه هزار و ۵۷۰ تن گوشت قرمز و ۲۵۶ تن پشم نیز از مهمترین تولیدات عشایر این شهرستان است که بخش عمده لبنیات و گوشت مورد نیاز منطقه را تامین می کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...