رییس دانشگاه علوم پزشکی: خطر کرونای جهش یافته در هرمزگان بالاست


رییس دانشگاه علوم پزشکی: خطر کرونای جهش یافته در هرمزگان بالاست

بندرعباس-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: به دلیل همسایگی با کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس و رفت وآمد های زیاد مردم  به خارج از کشور، خطر کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی، در استان بالاست.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در یازدهمین نشست خبری آنلاین سال جاری خود افزود: تاکنون ۵ یا ۶ مورد تست افراد مشکوک به کرونای انگلیسی را در استان انجام داده و به تهران ارسال کرده‌ایم که هنوز مورد مثبتی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: کرونا هنوز درمان موثری ندارد و از مدل خاصی نیز پیروی نمی کند و ممکن است هر ابتلایی به مرگ بیمار بینجامد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۲هزار تست کرونا در استان گرفته می شود که نتیجه آزمایش ها، افزایش تعداد مبتلایان را نشان می دهد.

به گفته دکتر فرشیدی، غیر از یکهزار و ۱۶نفری که با نتیجه قطعی تست کرونا در استان فوت کرده اند، تاکنون ۲۷۸نفر نیز با علائم بالینی کرونا و تشخیص از راه سی تی اسکن ریه، جان خود را در استان از دست داده اند.

وی اضافه کرد: هر فوتی ما را به شدت ناراحت می‌کند ولی کادر درمان در استان خیلی خوب عمل کرده‌اند و وضعیت هرمزگان نسبت به میانگین کشور و دیگر استان‌ها خیلی بهتر است و این در حالیست که روزانه با بیمارانی سر و کار داریم که اگر اندکی زودتر مراجعه می‌کردند، می‌توانستیم بهتر آنها را درمان کنیم.

دکتر فرشیدی متذکر شد: ماسک همچنان مهم‌ترین روش مهار این بیماری است و استفاده از دو ماسک نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود تعداد واکسن های اختصاص یافته به استان در مرحله اول را ۸۰دوز اعلام کرد و این سهمیه را ناعادلانه دانست.

این مسئول اظهار داشت: در مرحله دوم توزیع، سهم بیشتری به هرمزگان می‌دهند و تمامی کادر درمان را واکسینه می‌کنیم و در مرحله سوم وارد تزریق واکسن به افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌شویم.

دکتر فرشیدی درباره سیاست ها و روش های پیشگیرانه و بازدارنده برای مسافران و مردم استان نیز گفت: ازمسافران و خدمه تمام پروازها و شناورهای خارجی ورودی به استان تست می‌گیریم و مکان‌های مناسبی نیز برای قرنطینه آماده شده است.

وی تاکید کرد: فعالیت تورهای گردشگری نیز تا آخر فروردین در استان ممنوع است و با متخلفان و برگزارکنندگان احتمالی تورها برخورد قانونی خواهد شد.

وی درباره نقض پروتکل های بهداشتی کرونا توسط واحدهای صنفی نیز یادآور شد: هدف از پلمب واحدهای صنفی متخلف اذیت کردن مردم نیست و در ستاد مدیریت کرونای استان هم مطرح شده که به جای تعطیلی، جرائم را افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن