18 هزار و 420 مترمربع از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد


18 هزار و 420 مترمربع از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

قشم- ایرنا- رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 18 هزار و 420 مترمربع  از اراضی ملی قشم به ارزش 305 میلیارد و 440 میلیون ریال رفع تصرف شد.

مصطفی مازندرانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این زمین‌ها شامل ۶ قطعه زمین در خارج از محدوده طرح هادی روستای تورگان قشم است که قطعه اول به مساحت یک‌هزار و ۵۵۰ مترمربع و ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و قطعه دوم به مساحت پنج هزار و ۵۵۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۱۱۱ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: قطعه سوم نیز به مساحت پنج‌هزار مترمربع و به ارزش تقریبی یکصد میلیارد ریال و قطعه چهارم به مساحت سه هزار و ۱۰۰ متر مربع و به ارزش تقریبی ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آزاد شد.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است ادامه داد: قطعه پنجم به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و قطعه ششم به مساحت ۲۰ متر مربع و ارزش ۲۴۰ میلیون ریال بود که سازه‌های پی سنگی همه قطعات از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات این سازمان تخریب شد.

مازندرانی اظهار کرد: این اراضی در کنار جاده ساحل جنوبی جزیره قشم قرار دارد که رفع تصرف اراضی مذکور پس از طی روند قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذیربط و رسیدگی کامل حقوقی و قضایی به پرونده به مرحله اجرا درآمده است.

وی تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی همراه با نمایندگانی از دادسرای عمومی و انقلاب، اداره کل حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات و با همکاری پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع سابق این اراضی اقدام کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس