کمک مومنانه بچه مسجدی ها به بهبود معیشت نیازمندان 


کمک مومنانه بچه مسجدی ها به بهبود معیشت نیازمندان 

ابوالفضل فرخی گفت: از عمده فعالیت های کانون فرهنگی هنری ابوالفضل (ع)، کمک به بهبود معیشت نیازمندان با جلب کمک های بچه های مسجد و خیرین است که در قالب طرح کمک مومنانه اجرا می شود.

«ابوالفضل فرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: از عمده فعالیت های کانون فرهنگی هنری ابوالفضل (ع)، کمک به بهبود معیشت نیازمندان با جلب کمک های بچه های مسجد و خیرین است که در قالب طرح کمک مومنانه اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوالفضل (ع) کهنوج افزود: این کانون فرهنگی هنری از طریق شناسایی نیازمندان و جلب کمک های مومنانه خیرین نقش یک پل ارتباطی بین نیازمندان و خیرین را ایفا می کند.


وی بیان کرد: بر همین اساس سبد های معیشتی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، حبوبات، تخم مرغ و کنسرو ماهی تهیه کرده و سپس در بین خانوارهای نیازمند با حفظ کرامت انسانی آنها توزیع می شود.


فرخی ابراز کرد: با توجه به نزدیک بودن سال نو در نظر داریم از طریق ۲ موسسه خیریه در تهران تعداد ۵۰۰ سبد معیشتی تهیه کرده و در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم تا در شب سال نو لبخند رضایتی بر لبان این خانوارها بنشیند.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوالفضل (ع) کهنوج ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری که در راستای طرح کمک مومنانه در حال اجرا است، تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت است و بر همین اساس تاکنون ۴۰ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین تامین شده است.


وی اظهار کرد: این اقدام به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از زوج های بی بضاعت اجرا می شود و همچنین عیادت از بیماران در اولویت طرح کمک مومنانه قرار دارد و در همین راستا در تامین هزینه های درمانی به آنها کمک می شود.


فرخی اضافه کرد: از دیگر برنامه های کانون، برگزاری مسابقه کتاب خوانی ویژه جوانانی است که قصد ازدواج دارند و بر همین اساس یک کتاب با محوریت سبک زندگی اسلامی در اختیار آنها قرار داده می شود و سپس توسط امام جماعت مسجد آزمونی از این کتاب برگزار شده و به نفرات برگزیده یکسری جهیزیه اهدا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوالفضل (ع) کهنوج عنوان کرد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و نیز آشنایی زوجین با سبک زندگی اسلامی و الگوبرداری از این نوع سبک در زندگی مشترک است که به تحکیم روابط و زندگی مشترک آنها کمک می کند.


وی یادآور شد: فعالیت در حوزه قرآنی، یکی دیگر از برنامه های در حال اجرای این کانون فرهنگی هنری است که به همین منظور توسط امام جماعت مسجد دوره های آموزش روانخوانی ویژه نونهالان و نیز بانوان در حال برگزاری است.


فرخی ابراز کرد: علاوه بر این نیز به همت امام جماعت مسجد کلاس ورزشی والیبال برای گروه های سنی نوجوانان و جوانان راه اندازی شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوالفضل (ع) کهنوج در خاتمه مقابله با تهاجم فرهنگی را یکی از رسالت های کانون های مساجد برشمرد و تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه ها، جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و فعالیت های مسجد محور کانون است تا از این طریق اوقات فراغت آنها را غنی کرده و با تهاجم فرهنگی نیز مقابله کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی