معاون وزیر صمت: آذربایجان‌غربی استانداردهای پیشرفته‌شدن را دارد


معاون وزیر صمت: آذربایجان‌غربی استانداردهای پیشرفته‌شدن را دارد

ارومیه- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه مرز و مناطق مرزی فرصت بی‌بدیل اقتصاد است، گفت: آذربایجان غربی با بهره مندی از این ظرفیت، استانداردهای تبدیل شدن به استانی پیشرفته را داراست.

علی رسولیان شامگاه چهارشنبه در جلسه با نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی، اظهار داشت: با توسعه اقتصاد مرزی می‌توان از ظرفیت جوانان منطقه به بهترین نحو استفاده، زمینه اشتغال را فراهم کرد و میزان بیکاری را کاهش داد.

وی با اشاره به تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده طی امسال در کشور گفت: ٢ هزار و ٣٧ واحد صنعتی طی امسال به بهره‌برداری رسیده که میزان اشتغالزایی آنها ٣۵ هزار نفر بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توجه به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه توسعه بیشتر را فراهم کند، اظهار داشت: این شرکت‌ها می‌توانند با آمیخته شدن با واحدهای تولیدی و صنعتی زمینه توسعه و تجارت را بیش از پیش فراهم کنند.

وی با اشاره به فعالیت خوشه‌های صنعتی در کشور، بیان کرد: در حال حاضر ١١٠ خوشه صنعتی در سطح کشور فعال است.

رسولیان گفت: این خوشه‌ها در آذربایجان‌غربی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و به خصوص در بخش تولید مبل نیز می‌توان با راه‌اندازی خوشه صنعتی زمینه صادرات را بیش از پیش فراهم کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: باید در ابتدا پتانسیل‌های جغرافیایی منطقه شناسایی شوند و سپس سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر گفت: باید اقتصاد مرزی در این استان توسعه یابد و مسوولان این مساله را در اولویت خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: استفاده از پتانسیل مرزی در اولویت باشد و واحدهای صنعتی احیا و جوانان صاحب اشتغال شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری ٨۵ واحد صنعتی راکد در این استان احیا شده و به چرخه تولید برگشته‌ است.

نادر صادقی اضافه کرد: این میزان واحد احیا شده هدف گذاری ما بود و امید است این میزان به ١٠٧ مورد طی امسال برسد.

وی با اشاره به فعالیت کلینیک عارضه یابی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این کلینیک واحدهای تولیدی را رصد و زمینه فعال‌سازی واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با حمایت دولت تدبیر و امید طی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۵۵٠ میلیارد تومان برای جهش تولید در استان تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: فضای کسب و کار در استان مطلوب بوده و شاهد عملیات‌های مناسب در سطح استان هستیم.

صادقی اظهار داشت: برای تسهیل سازی فرآیند تولید باید زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان توسعه و بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که ٢ هزار و ٢٠٠ قرارداد حق انتفاع در این شهرک‌ها و نواحی امضا شده است.

حسن حاتمی بیان کرد: یک‌هزار و ٣٨٠ واحد پروانه بهره‌برداری دارند و یک‌هزار و ١٠ مورد مورد از این تعداد فعال است.

وی اضافه کرد: ٣٧٠ واحد تولیدی و صنعتی مسقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی غیرفعال و راکد است.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفری ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی استان بازدید خواهد کرد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان