پرداخت 47 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به هنرمندان گلستان و چند خبر دیگر


پرداخت 47 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به هنرمندان گلستان و چند خبر دیگر

گنبدکاووس - ایرنا - پرداخت افزون بر 47 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به هنرمندان حوزه صنایع دستی گلستان، آغاز بازنگری طرح هادی چهار روستا در گنبدکاووس و افتتاح فروشگاه روستا بازار در گرگان از مهمترین اخبار کوتاه چهارشنبه استان است.

نخستین فروشگاه روستا بازار در گلستان با هدف حذف واسطه‌گری و ایجاد فضایی برای فروش داخلی تولیدات روستاییان آغاز به کار کرد.

این فروشگاه قلامی از جمله برنج، مرکبات، تره بار، عسل و خشکبار را عرضه می‌کند.

**

مریم حاجی ابراهیمی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت که از مجموع تقاضای ۷۷۷ هنرمند و صنعت‌گر صنایع دستی استان برای دریافت تسهیلات کرونا تاکنون ۴۷ میلیارد ریال به ۶۰۲ نفر پرداخت شد.

**

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس با اشاره به اهمیت اجرای طرح هادی در توسعه و آبادانی روستاها، گفت: عملیات بازنگری طرح هادی چهار روستای این شهرستان با اعتبار مصوب ۱۸ میلیارد ریال آغاز شد.

مرتضی صابری افزود: طرح هادی با افق ۱۰ ساله برای تمام ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار گنبدکاووس تهیه شده و تاکنون طرح هادی ۳۷ روستا مورد بازنگری قرار گرفت.

به گفته وی، ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان از اهداف اجرای طرح‌های هادی در مناطق روستایی است.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از دستگیری عامل اصلی نزاع خیابانی در یکی از محلات این شهر خبر داد و گفت: در این درگیری خیابانی یک جوان ۲۵ ساله بر اثر اصابت ضربات چاقو از ناحیه پهلو مجروح و به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

سرهنگ محمود علی‌فر بابیان اینکه در بررسی میدانی ماموران انتظامی، ضارب شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد، افزود: متهم پس از اقرار به قتل، انگیزه خود از این عمل مجرمانه را اختلافات شخصی عنوان کرد.

**

فیلم مستند موج اول با موضوع شهادت شهید مدافع سلامت گلستان به کارگردانی زهرا مسلمی پور از گرگان موفق به کسب رتبه اول و دریافت دیپلم افتخار در بخش دانشجو معلمان جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

**

براساس اعلام روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس، هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستانه این شهرستان به سبب به حد نصاب نرسیدن اسب‌های شرکت کننده فقط در یک روز برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان