موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد


موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

گجت نیوز دو گوشی موتو G30 و موتو G10 شباهت‌های زیادی به هم دارند؛ اما شاید بتوان موتو جی 30 را مدل پرو توصیف کرد. ببینید Motorola با چه مشخصات فنی و قیمتی آن‌ها را عرضه می‌کند. پس از مدل‌های 5G و قلم‌دار، حالا سری G موتورولا به ریشه‌های خود بازگشته است. موتو G30 و G10 دو... نوشته موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد اولین بار در گجت...

دو گوشی موتو G30 و موتو G10 شباهت‌های زیادی به هم دارند؛ اما شاید بتوان موتو جی ۳۰ را مدل پرو توصیف کرد. ببینید Motorola با چه مشخصات فنی و قیمتی آن‌ها را عرضه می‌کند.

پس از مدل‌های ۵G و قلم‌دار، حالا سری G موتورولا به ریشه‌های خود بازگشته است. موتو G30 و G10 دو گوشی ساده و کارآمد با تمرکز روی کیفیت دوربین و دوام باتری هستند.

مشخصات گوشی موتو G30

این گوشی پنل ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسلی و نرخ ریفرش ۹۰ هرتز دارد. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را هم درون ناچ نمایشگر خود جای می‌دهد.

دوربین چهارگانه در پشت، مجهز به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با فناوری Quad Pixel و پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری است. گشودگی دیافراگم f/1.7 و حالت نایت ویژن، دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی محسوب می‌شوند.

موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

خبری از لنز تله‌فوتو نیست و وظیفه زوم را همین سنسور اصلی بر عهده دارد. اما سایر اجزای این مجموعه را یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۸ درجه و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (ماکرو و عمق‌سنج) تشکیل می‌دهند. توانایی فیلم‌برداری هم روی وضوح ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده است.

اسنپدراگون ۶۶۲ را باید عامل این محدودیت بدانیم؛ تراشه‌ای که دارای CPU هشت هسته‌ای (چهار A73 و چهار A53) و GPU آدرنو ۶۱۰ است. این چیپست با رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی همراهی می‌شود.

موتو جی ۳۰ با نسخه‌ای از اندروید ۱۱ کار می‌کند که توسط موتورولا امکاناتی به آن اضافه شده؛ همچنین دارای نسخه‌های تک سیم و دو سیم است. در هر دو نیز امکان استفاده از کارت microSD وجود دارد؛ ولی نسخه دو سیم از اسلات هیبرید برای کارت حافظه استفاده می‌کند.

به ادعای موتورولا، باتری گوشی موتو G30 با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، برای دو روز استفاده در هر بار شارژ پاسخگو خواهد بود. این باتری از درگاه USB-C با سرعت ۲۰ وات شارژ می‌شود.

موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

پشتیبانی از ۴G Cat. 4، وای-فای، بلوتوث ۵.۰ و انواع سیستم‌های رهیاب ماهواره‌ای از امکانات ارتباطی گوشی هستند. رسیور رادیو FM و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را هم نباید فراموش کنیم.

مشخصات گوشی موتو G10

مانند هم‌قطار خود، این مدل هم ال‌سی‌دی ۶.۵ اینچی +۷۲۰p دارد؛ اما با نرخ ریفرش ۶۰ هرتز!

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن با توان ۱۰ وات شارژ می‌شود و از تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ قدرت می‌گیرد که نسخه ضعیف‌تر اسنپدراگون ۶۶۲ است.

نسخه پایه گوشی موتو G10 ترکیب حافظه ۴+۶۴ گیگابایتی دارد؛ اما نسخه ۱۲۸ گیگ هم به فروش می‌رسد. همچنین وضعیت استفاده از کارت حافظه مانند مدل دیگر است؛ یعنی امکان بهره‌گیری از microSD تا سقف ۵۱۲ گیگابایت، مادامی که از سیم کارت دوم استفاده نمی‌کنید.

این مدل، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد؛ اما سایز سنسور بدون تغییر مانده و از همان فناوری ترکیب پیکسلی استفاده می‌شود. در گشودگی دیافراگم f/1.7 ، حالت نایت ویژن و سه دوربین دیگر هم تغییری ایجاد نشده است. این یعنی دوربین‌های ۲+۲+۸+۴۸ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه!

ناگفته نماند که رزولوشن دوربین سلفی هم به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است.

موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

موتورولا از دو گوشی موتو G30 و G10 رونمایی کرد

در پشت هر دو گوشی جدید موتورولا حسگر اثر انگشت وجود دارد. دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت هم در لبه کناری دیده می‌شود. بدنه پلاستیکی موتو G30 و G10 دافع آب است و برای مقاومت نسبت به غبار و قطرات آب، تاییدیه IP52 دارند.

قیمت موتو جی ۳۰ و جی ۱۰

موتورولا فروش این دو محصول را به زودی در بازارهای منتخب اروپایی آغاز می‌کند. قیمت موتو G30 از ۱۵۰ یورو آغاز می‌شود و گوشی موتو G30 با قیمت پایه ۱۸۰ یورو به فروش می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی