کوچ زود هنگام عشایر فارس موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان های ییلاقی می شود


کوچ زود هنگام عشایر فارس موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان های ییلاقی می شود

بهرامی گفت: به دلیل اینکه حجم زیادی از عشایر فارس در ییلاق تعلیف دام را انجام می دهند، کوچ زود هنگام و بدون برنامه موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان های ییلاقی استان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (چهارشنبه 29 بهمن) با اشاره به مراتع قشلاق و ییلاق استان فارس به خبرنگاران گفت: 71 درصد مراتع استان در شهرستان های قشلاق و 21 درصد در شهرستان های ییلاق استان قرار دارند.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: به دلیل اینکه حجم زیادی از عشایر در ییلاق تعلیف دام را انجام می دهند، کوچ زود هنگام و بدون برنامه موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان های ییلاقی می شود.

وی اضافه کرد: لازم است تا عشایر استان از کوچ زود هنگام بهاره به شهرستان های ییلاقی استان خودداری کنند و در اسفند ماه تمهیدات لازم را برای بارش های پیش رو در نظر بگیرند.

بهرامی اعلام کرد: برای تعلیف دام عشایر استان، علوفه، جو و کنسانتره توسط شرکت های تعاونی عشایری و در حد امکان در اختیار عشایر در شهرستان های قشلاقی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زمان کوچ در تقویم کوچ عشایر از 15 فروردین و کوچ ماشینی از 23 اردیبهشت در نظر گرفته شده است و دامداران عشایر تنیز برای تردد قبل از کوچ باید به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ اقدام کنند در غیر این صورت دام آنها قاچاق تلقی خواهد شد.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان