نخستین نشست شورای نظارات و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برگزار شد


نخستین نشست شورای نظارات و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برگزار شد

نخستین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به ریاست آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مجتمع آدینه با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» روز دوشنبه (27 بهمن) در نخستین نشست شورای نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: مسجد یک کانون مقدس آسمانی است که خداوند آن را برای انسان ها عرضه کرده که در آن رشد معنوی کنند و آموزش های دینی را فرا گیرند و همچنین شرایط مختلف را در این مکان مقدس برسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مساجد جایگاه اجتماع مسلمانان است، بیان کرد: از ابتدای اسلام تا کنون مساجد به عنوان جایگاهی ویژه در تصمیم گیری های مهم در شرایط حساس به حساب می آمده که با اجتماع مسلمانان در این مکان آسمانی جویای احوال یکدیگر شده و در صورت بروز مشکلات به یاری برادر مسلمان خود می شتابند.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از درون مساجد شکل گرفت و در زمان دفاع مقدس مساجد پایگاهی برای اعزام نیروهای داوطلب به جبهه های حق علیه باطل بود و در شرایط کرونایی به وجود آمده هم دیدیم که مردم با جمع آوری کمک های مومنان در محور مساجد به یاری خانواده های آسیب دیده شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: ما انقلاب را از مساجد آغاز کردیم اما متاسفانه با مساجد آن را ادامه ندادیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مساجد محل جذب و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان می باشد، تصریح کرد: جوانان محور اصلی جامعه و آینده سازان این میهن می باشند و با توجه به وجود حجمه های بسیار به سمت این قشر باید توجه بیشتری به این عزیزان شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت هدایت مساجد به سمت مسجد در تراز اسلامی شدن، تصریح کرد: اگر مساجد ما به سمت مسجد در تراز اسلام سوق داده شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهر تصریح کرد: شورای نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با تشکیل کارگروهی در راستای شناسایی منابع پشتیبانی از مساجد و همچنین تدوین سند مسجد طراز اسلامی و همچنین نقشه راه رسیدن به مسجد تراز اسلامی اهتمام ویژه ورزند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از مولفه های مهم که در مساجد باید به آن ها توجه شود آئین های سنتی در اجرای مراسمات مذهبی است و مدیریت مساجد باید مردم محور باشد.

«فاطمه کرم پور» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این نشست ضمن قدر دانی از زحمات مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر، اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر موجب تحول در فعالیت های فرهنگی استان شده که می طلبد این عزیزان را در این مسیر یاری کنیم.

شایان ذکر است که نخستین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به ریاست آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مجتمع آدینه با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

پایان پیام/647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...