55 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در راز و جرگلان پرداخت شد


55 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در راز و جرگلان پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان گفت: امسال در سه مرحله 55 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان مرزی پرداخت شد که نقش مهمی در توسعه این بخش دارد.

الله وردی خادمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات برای خرید ۳۱ دستگاه تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان ۱.۷ درصد است، اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۴۵۰ تراکتور و ۸ دستگاه کمباین در راز و جرگلان وجود دارد.

پلاک کوبی ۸۵ درصد دام های راز و جرگلان

خادمی در ادامه با اشاره به اشاره به هویت گذاری دام ها در شهرستان خاطرنشان کرد: حدود ۲۳۵ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان وجود دارد که با اجرای طرح پلاک گذاری، ۸۵ درصد آن دارای هویت شد.

وی یادآور شد: تامین دقیق نهاده های دامی، جلوگیری از خرید و فروش غیر قانونی و قاچاق دام را از اهداف اصلی پلاک کوبی دام ها دانست.

خادمی با اشاره به بیمه کردن دام های رازوجرگلان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین شهرستان برای جبران تلفات احتمالی بیمه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان افزود: دامداران می توانند برای پلاک‌گذاری و بیمه نمودن دامهای خود به کارگزاری‌ها و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند.

شهرستان راز و جرگلان با جمعیت ۷۵ هزار نفر و با مساحتی بیش از ۳۰۰ هزار هکتار حدود ۹ درصد از کل مساحت خراسان شمالی را شامل می شود.

گستره مراتع این شهرستان ۱۰۷ هزار هکتار است که حدود هفت درصد کل عرصه ها را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان به لحاظ گستردگی ارضی و موقعیت خاصی که دارد دارای سه نوع مرتع ییلاقی، قشلاقی و میانبند است.

دو حوضه مرزی مهم خراسان شمالی شامل حوضه آبخیز سومبار و چندیر در راز و جرگلان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس