پنج پاسگاه منابع طبیعی در مبادی ورودی آستارا فعال است


پنج پاسگاه منابع طبیعی در مبادی ورودی آستارا فعال است

آستارا - ایرنا - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: پنج پاسگاه یگان حفاظت این اداره در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان برای مقابله با قاچاق چوب‌آلات جنگلی فعالیت می کند و با متجاوزان و متصرفان جنگل‌ها مطابق قانون برخورد می‌کنیم.

محمد جعفر گل محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مصادیقی از قاچاق چوب آلات جنگلی در ارتفاعات بخش لوندویل آستارا گزارش شده است که متخلفان آنها را به استان مجاور حمل می کنند.

وی ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی علاوه بر اجرای گشت های دیدبانی به گزارش های مردمی درباره قاچاق چوب نیز رسیدگی می کند و به تازگی در منطقه بالادست بخش لوندویل با تلاش عوامل منابع طبیعی هشت کوره زغال تخریب شده است.

وی افزود: طی ۲ ماه گذشته ۳۰ متر مکعب چوب آلات قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و ضبط و در سه عملیات دیگر در کل ۲۰ متر مکعب لاش بر و خاک بر قاچاق نیز توقیف شده است و رصد عرصه های ملی با جدیت ادامه دارد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: سه ماه قبل نیز یک کامیون حامل چوب جنگلی جاسازی شده در حوزه استحفاظی آستارا کشف شد و عوامل این تخلف بعد از شناسایی کامل به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

آستارا ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد و جنگل های این شهرستان از نوع هیرکانی و از حیث قدمت و گونه های درختی بسیار ارزشمند است و کشف و ضبط چوب آلات قاچاق در محور آستارا - اردبیل با تلاش پاسگاه منابع طبیعی و نیروهای انتظامی و هنگ مرزی سابقه زیادی دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی