تلاش 2 کشتی‌گیر مازندرانی برای حضور در نخستین میدان المپیکی


تلاش 2 کشتی‌گیر مازندرانی برای حضور در نخستین میدان المپیکی

تهران - ایرنا - اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی این روزها با تلاش و انگیزه فراوانی در حال برگزاری است. «محمدهادی ساروی» و «کامران قاسم‌پور» از کشتی‌گیرانی هستند که تلاش دارند تا در نخستین میدان المپیکی حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

در کشتی فرنگی علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد در صورتی که نتوانند سهمیه‌های کامل را کسب کنند باید اردیبهشت ماه و در پیکارهای جهانی کسب سهمیه المپیک در صوفیه بلغارستان حضور یابند.

«محمدهادی ساروی» بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان و آسیا در سال ۲۰۱۸ توانست در سال ۲۰۱۹ در پیکارهای قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به مدال طلا دست یابد. او در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در ترکیب تیم ملی قرار داشت و حتی در یک قدمی مدال پیکارهای جهانی بود که براثر کم‌تجربگی آن را تقدیم حریفان کرد.

ساروی در همان سال ۲۰۱۹ و یک بار دیگر با حضور در مسابقه‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در بوداپست مجارستان مدال برنز گرفت و سال ۲۰۲۰ نیز با کسب مدال طلای آسیا خود را به عنوان یک مدعی در این وزن نشان داد.

او در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در قهرمانی سال ۲۰۲۰ جهان نیز عنوان نخست این وزن را کسب کرد اما این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و با توجه به اینکه تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب نکرده او به صلاحدید کادر فنی راهی جام جهانی انفرادی در صربستان شد و در آنجا مدال برنز را کسب کرد. او در مبارزه نیمه‌نهایی با «موسی اولویف» دارنده مدال طلای جهان از روسیه بسیار خوب ظاهر شد.

ساروی اکنون شانس آنرا دارد تا با جلب نظر کادر فنی نخستین المپیک خودش را البته بعد از کسب سهمیه تجربه کند.

دومین مازندرانی در کشتی فرنگی و مدال المپیک

«محمدهادی ساروی» کشتی‌گیر آملی و عضو تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: پیش از این «قاسم رضایی» همشهری‌ام توانسته است که در المپیک صاحب مدال طلا شود و من می‌خواهم دومین فردی از مازندران باشم که در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک می‌شود.

وی در مورد استفاده تجربیات «قاسم رضایی» افزود: هر موقع که به شهرمان آمل باز می‌گردم، «قاسم رضایی» در تمرینات همراه من است و راهنمایی لازم را برای هرچه بهتر شدن کشتی ارایه می‌کند.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه زیرنظر بهترین مربیان تمرینات خود را انجام می‌دهیم و از نظر آمادگی فنی و جسمانی در شرایط خوبی قرار داریم. یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا به من کمک کرد که از لحاظ شرایط وزنی در وزن ۹۷ کیلوگرم جا بیافتم و برگزاری رقابت‌های لیگ و انتخابی تیم ملی نیز برای ما که چند ماهی را از شرایط مسابقه دور بودیم، مفید واقع شد.

ساروی در مورد اینکه هنوز در وزن ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک کسب نشده، خاطر نشان کرد: به طور قطع اگر کادر فنی به من اطمینان کند، تلاش خود را می‌کنم که در قزاقستان سهمیه المپیک را بدست بیاورم چرا که سال گذشته نیز در مسابقات آسیایی صاحب مدال طلا شده بودم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انگیزه و هدفم این است که بتوانم در بازی‌های المپیک توکیو حضور یابم و با کسب مدال در این رقابت‌ها افتخارآفرین باشم، ضمن اینکه من تازه در اول راه قرار دارم و به دنبال کسب مدال در سایر رقابت‌ها از جمله رقابت‌های جهانی نیز هستم.

اما «کامران قاسمپور» ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم و دارنده ۲ مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان و نقره جوانان جهان این سالها با وجود اینکه خود را به عنوان یک آزادکار در سطح جهانی معرفی کرده اما سد بزرگی همچون «حسن یزدانی» قهرمان جهان و المپیک را روبروی خود می‌بیند.

براساس اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ۱۹ اسفند امسال مسابقه انتخابی بین او و «حسن یزدانی» برگزار خواهد شد تا تکلیف نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک مشخص شود.

تلاش 2 کشتی‌گیر مازندرانی برای حضور در نخستین میدان المپیکی

قاسم‌پور: انتخابی انگیزه‌ها را بالا می‌برد

«کامران قاسم‌پور» عضو تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۸۶ کیلوگرم گفت: خوشبختانه با دریافت مجوز توسط فدراسیون کشتی توانستیم تمرینات خود را آغاز کنیم و در رقابت‌های لیگ نیز حضور داشته باشیم و در این چهار مرحله از اردو به آمادگی نسبی دست یابیم.

وی اظهار داشت: اردوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در شرایط قرنطینه برگزار می‌شود، تحمل شرایط قرنطینه برای کشتی‌گیران سخت است اما چاره‌ای نداریم و باید روی هدفمان متمرکز باشیم.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان افزود: البته از لحاظ امکانات اردویی همه چیز در دسترس است و چه به لحاظ اسکان و چه به لحاظ تغذیه شرایط خوبی را داریم. کادر فنی هم زحمات بسیار زیادی برای ما می‌کشد و تمرینات به صورت منظم و به خوبی در حال انجام است.

وی در مورد برگزاری رقابت انتخابی در وزن ۸۶ کیلوگرم گفت: از اینکه کادر فنی و فدراسیون کشتی بر روی برگزاری رقابت‌های انتخابی تأکید دارند بسیار خوشحالم چرا که این کار انگیزه‌ها را در کشتی‌گیران بالا می‌برد.

قاسم‌پور تصریح کرد: من هم تمام انگیزه‌ام حضور در المپیک است و برای رسیدن به آن سال‌های زیادی را تمرین و تلاش کردم و امیدوارم که به این هدف برسم.

وی در پایان در مورد شرایط کشتی در سال المپیک تصریح کرد: فدراسیون تمام تلاش خود را برای اینکه ما بتوانیم تمرینات خود را در بهترین شکل ممکن انجام دهیم می‌کند و فقط از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک می خواهم که پشتیبان فدراسیون کشتی باشند، ضمن اینکه اگر جوایز قهرمانان را نیز پرداخت کنند، انگیزه مضاعفی برای آن‌ها خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...