برف برخی محورهای کردستان را فرا گرفته است


برف برخی محورهای کردستان را فرا گرفته است

سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون برخی محورهای منتهی به شهرستان قروه شاهد بارش نسبتا شدید برف است.

دانش زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش شدت بارش‌ها در کردستان اظهار داشت: هم اکنون محورهای قروه - سنقر و قره همدان در محدوده سه راهی اسد آباد شاهد بارش نسبتا شدید برف بوده و این مساله منجر به لغزندگی سطح جاده شده است.

وی اضافه کرد: در بقیه محورها بارش‌ها فروکش کرده اما رطوبت موجود در سطح جاده همچنان در سرعت‌های بالا موجب لغزندگی خودروها می‌شود.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از عصر روز سه شنبه، جاده‌ها تا بامداد امروز شاهد بارش برف و باران بود که در این مدت راهداران با استقرار در جاده‌های شهری و روستایی مشغول خدمت شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت راهداران ۲ هزار کیلومتر در محورهای بین شهری و ۱۰۰ کیلومتر نیز در محورهای روستایی را برفروبی کرده‌اند و ۴۱ مورد نیز ریزش‌های سطح جادها را انجام داده‌اند.

زندی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی کردستان فعالیت سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در این استان ادامه دارد افزود: توصیه می‌شود مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها