ایمن سازی محور ازنا_شازند در اولویت است/ خودروهای شوتی از عوامل ناامنی این محور هستند


ایمن سازی محور ازنا_شازند در اولویت است/ خودروهای شوتی از عوامل ناامنی این محور هستند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا گفت: دوطرفه بودن و تردد خودروهای شوتی از عوامل مهم در وقوع تصادفات محور ازنا_ شازند محسوب می‌شود و ایمن سازی این محور در اولویت برنامه‌های شهرستان قرار دارد.

سجاد درگاه‌پور امروز ۳۰ بهمن‌ماه، اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام سفرهای نوروزی در کوتاه مدت نسبت به ایجاد هره خاکی در پرتگاه‌ها، خط کشی حاشیه راه و نصب علائم هشداردهنده اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بلندمدت نیز ایجاد حفاظ با نصب گاردریل و نیوجرسی در نقاط پرتگاهی، نصب چراغ های چشمک زن و سرعتکاه، تابلوهای اخطاری در تقاطع های همسطح و غیرهمسطح، شانه سازی در نقاط پرتگاهی و ایجاد شیار لرزاننده در دستور کار قرار دارد.

درگاه پور با بیان اینکه شهرستان ازنا از ۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۴۸کیلومتر راه فرعی و ۳۸۴کیلومتر راه روستایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: براساس اولویت‌ها در دو ماه آینده برنامه‌های ویژه‌ای به منظور ارتقای ایمنی محورها داریم که از مهمترین آنها می‌توان به تکمیل پروژه ایمن سازی نقطه پرتصادف کلکله در محور ازنا_دورود که در حال حاضر ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پیگیری ترمیم و بازسازی پل مدآباد، اجرای برنامه‌های معمول شامل ایمن سازی و آشکارسازی نقاط پرتصادف، لکه گیری غیرهندسی محورهای اصلی، فرعی و روستایی، پیگیری روکش آسفالت، لکه گیری هندسی، خط کشی و نصب تابلو و علایم ایمنی، شستشوی علائم، پاکسازی رفیوژ وسط و تشدید گشت‌های راهداری و حریم در حوزه راهداری اشاره کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا تشدید فعالیت گشت‌های کنترل دروازه‌ای ناوگان بار و مسافر، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خدمات رفاهی حوزه مسافر، شناسایی محورهای روستایی اولویت دار برای زیرسازی و آسفالت و پیگیری نصب برج نوری در راهدارخانه ها را از دیگر برنامه‌های شهرستان در دو ماه آینده عنوان کرد.

وی خواستار توجه ویژه به مرکز معاینه فنی مهران ازنا شد و اظهار کرد: این مرکز از مراکز برتر معاینه فنی خودروهای سنگین کشور است که وجود آن نقش بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش آلودگی محیط زیست دارد در حال حاضر اقدامات خوبی در راستای ارتقای این مرکز آغاز شده است که در سال آینده سالن غذاخوری، تعمیرگاه ماشین آلات، محوطه سازی منظم و رمپ های ورودی و خروجی استاندارد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

درگاه‌پور از برخورد جدی با رانندگان متخلف خبر داد و تصریح کرد: در جلساتی با فرماندار و انجمن‌های صنفی مسافر تاکید شد که هرگونه اعزام اتوبوس به شهرستان مجاور با برخورد جدی و معرفی شرکت و راننده متخلف به کمیسیون همراه خواهد بود و از ورود ناوگان غیربومی نیز ممانعت بعمل خواهد آمد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۳۸۴ کیلومتر راه روستایی شهرستان، ۴۴ کیلومتر فاقد روکش آسفالت بوده که روکش آسفالت محور روستایی هندر به دوبلوکان به طول ۹ کیلومتر در ردیف بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی