133 کانون فرهنگی تبلیغی کردستان عضو سامانه اجتماعی بیرق است


133 کانون فرهنگی تبلیغی کردستان عضو سامانه اجتماعی بیرق است

سنندج - ایرنا - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: هم اکنون 133 کانون فرهنگی تبلیغی این استان عضو سامانه اجتماعی بیرق بوده که اولویت این سازمان جذب اعتبارات لازم برای حمایت از کانون‌ها است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال‌های گذشته و با افزایش سطح فعلیت کانون‌های فرهنگی تبلیغی سیاست مشخصی برای نوع فعالیت‌ آنها و میزان اعتبارات لازم در راستای حمایت مناسب پیش بینی نشده بود و در تلاشیم که در سال آینده در این خصوص اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی با شاره به اینکه برخی از کانون‌های فرهنگی تبلیغی برای تامین منابع مالی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی نامرتبط با اهداف سازمان تبلیغات اسلامی کرده بودند اضافه کرد: این کانون‌ها شناسایی و مجوز فعالیت آنها باطل شده و با اعمال فیلترهای سخت تر، صدور مجوز کانون‌های فرهنگی تبلیغی با حساسیت بیشتری مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: حمایت از کانون ها از اولویت‌های اولیه و اساسی سال ۱۴۰۰ خواهد بود تا در مرکز تبلیغات اسلامی برای این موضوع بودجه ایی و اعتباری مشخص در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهارداشت: موضوعاتی که از سوی کانون‌های فرهنگی تبلیغی پیگیری می‌شوند شامل عفاف و حجاب، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، آموزش احکام و مسائل قرآنی، جنگ نرم و فضای مجازی است

وی در خصوص چگونگی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان یادآور شد: هر کانون که تاسیس می‌شود باید دارای ۶ عضو هیات موسس باشد و یک نفر از این افراد به عنوان مدیر کانون انتخاب تا مجوز با نام او صادر شود.

به گزارش ایرنا، ۱۳۳ کانون فرهنگی تبلیغی در استان کردستان فعالیت دارند که بیشترین تعداد آن با ۴۹ کانون در سقز وجود دارد و در حال حاضر مسئولیت ۸۰ درصد کانون‌های استان به عهده بانوان است، شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی