ایران به قدرتی بزرگ دربرابر مستکبران تبدیل شده‌است


ایران به قدرتی بزرگ دربرابر مستکبران تبدیل شده‌است

قم - ایرنا - دبیرکل اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان با تاکید بر اینکه اختلاف و نزاع میان مسلمانان، خدمت به آمریکاست، گفت: جمهوری اسلامی دست خود را برای کمک به مستضعفان دنیا دراز کرده و به قدرتی بزرگ در برابر جبهه استکبار و صهیونیست تبدیل شده‌است.

شیخ حسن شریفه روز پنجشنبه درپیامی به همایش بین‌المللی دیپلماسی حج و زیارت در پژوهشکده حج و زیارت درقم ، اظهار داشت: اتحاد مهمترین عامل قدرت مسلمانان در برابر مستکبران جهان است که هم اکنون مظهر این استکبار آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه حج علاوه بر ابعاد عبادی، اجتماعی، ظرفیت‌های بی‌بدیل سیاسی دارد گفت: حج فرصت‌های ممتازی را در عرصه سیاسی برای مسلمانان فراهم می‌کند که بهره‌گیری از آن جز با وحدت امت اسلامی محقق نمی‌شود.

رئیس بعثه حج مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ادامه داد: تقویت گروه‌های تروریستی، از بین بردن وحدت و ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، تضعیف حقوق مسلمانان به ویژه فلسطین با طرح معامله قرن برای فروش قدس و همچنین تلاش تبدیل خاورمیانه به بازار مصرف و منطقه‌ای غیرمولد از جمله اقدام‌های مستکبران عالم برای جلوگیری از شکل گیری وحدت میان امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرآن و حج موجب نزدیکی مسلمانان می‌شود گفت: وحدت و توحید تنها راه نجات امت اسلامی می‌باشد و این اتحاد و همبستگی است که دشمنان را آزار می‌دهد.

بیش از ۴۵ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو به دبیرخانه این نشست ارسال شده است که ۱۸مقاله برتر در کتاب مجموعه مقالات دیپلماسی حج و زیارت منتشر شده است. همچنین دراین نشست از سه جلد کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

این همایش با حضور میهمانان و اساتید برجسته داخلی و خارجی و ارائه مقالات برتر در نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که بخش صبحگاهی این همایش به صورت حضوری و در نوبت عصر به صورت مجازی خواهد بود.

همایش بین‌المللی دیپلماسی حج و زیارت به همت پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری ۱۲ مرکز و موسسه مرتبط در قم در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید